Als je denkt dat je veel keus hebt op het moment dat je met je winkelwagen door de supermarkt loopt, heb je het mis. Uit onderstaande afbeelding blijkt dat keuze een illusie is.
Wist je dat de snoepreep van KitKat en shampoo van L’Oréal eigendom zijn van hetzelfde bedrijf – Nestlé? De 10 grootste multinationals bepalen voor het overgrote deel wat mensen over de hele wereld in supermarkten kopen.
Deze corporaties creëren een keten van kleinere merken die zich specialiseren in verschillende producten, maar uiteindelijk gaat het geld van de consumenten naar de top 10.
Toen activisten besloten om Nestlé te boycotten vanwege onethische praktijken, kozen ze er toen ook voor om geen kleding te dragen van Ralph Lauren, Armani of Diesel, of producten te weren van Vichy en Garnier? Het is heel erg moeilijk om iets te boycotten. De bedrijven krijgen hun geld toch wel. Als rechtsom niet lukt, gaan ze linksom.
Beelden van ‘gifgasaanval’ in Douma zijn in scène gezet. BBC-producent doet sensationele mededeling
De griepprik: feiten en fictie
Advocaat: “Verslaggeving door mainstream media is een ramp, mensen zijn nepnieuws zat”
Je gebruikt ten hoogste vijf procent van je brein
Buitenaardsen en het mysterie van Sinaloa
‘Paus trad af om arrestatie te ontlopen’
Piloot meldt mysterieus object boven Denver (video)
Video: Burgemeester zakt in elkaar tijdens persconferentie
Waarom zijn de media zo bang voor het onderzoek van deze vrouw?