Marketinggoeroe Martin Lindstrom zegt vandaag in de Volkskrant dat het behoorlijk eng wordt hoe consumenten worden gebrainwashed door grote corporaties.
Hij gelooft bijvoorbeeld dat de Apple-gekte alle kenmerken van een religie heeft. Dat de corporatocratie de nieuwe religie is blijkt uit hersenscans.
Volgens Lindstrom is namelijk het gebied in de hersenen actief waarmee religie wordt beleefd op het moment dat Apple-liefhebbers kijken naar plaatjes van iPhones, iPads of iPods. De Deense marketingdeskundige is dan ook van mening dat de populariteit van Apple alle kenmerken heeft van een religie.
Dat blijkt ook uit het feit dat de hele wereld om de dood van Apple-medeoprichter Steve Jobs treurde alsof het een spiritueel leider was. De producten van het Amerikaanse elektronicabedrijf worden gezien als heilige voorwerpen, ze geven de consument een gevoel van grootsheid en exclusiviteit. Ze zijn zelfs voorzien van een religieus symbool: de appel.
Marketingstrateeg Lindstrom heeft zich verdiept in de grote merken der aarde en weet waarom de consumenten er massaal voor vallen. Het is namelijk zijn werk om merken te helpen hun positie op de markt te verstevigen. Zo riep onder meer de regering van Colombia zijn hulp in om het imago van het land te verbeteren.
Bron: Volkskrant.nl
Gerelateerd: Tijdens de sinterklaasinkopen op weg naar de economische implosie
Ze hebben gelogen over het vaccin: filmpje van 2 minuten laat zien hoe je bij de neus bent genomen
Rick Simpson zegt al 5000 mensen van kanker te hebben genezen: “Dit recept doodt alle tumoren in 90 dagen”
Nanodeeltjes ‘stiekem’ in cosmetica
Geen goed doel: Wereld Natuur Fonds gelinkt aan landjepik en mensenrechtenschendingen. Lees deze brieven
Antropoloog etaleert dedain op de radio, mensen reageren boos, radio zet reacties uit
Verbod op plastic tasjes in Californië
VIDEO: Russische stad bedekt met oranje sneeuw
Lid Ku Klux Klan (13) na bijna-doodervaring: “Jezus is zwart”
Tips om je kantoor spiritueel goed in te richten