Als je denkt dat je veel keus hebt op het moment dat je met je winkelwagen door de supermarkt loopt, heb je het mis. Uit onderstaande afbeelding blijkt dat keuze een illusie is.
Wist je dat de snoepreep van KitKat en shampoo van L’Oréal eigendom zijn van hetzelfde bedrijf – Nestlé? De 10 grootste multinationals bepalen voor het overgrote deel wat mensen over de hele wereld in supermarkten kopen.
Deze corporaties creëren een keten van kleinere merken die zich specialiseren in verschillende producten, maar uiteindelijk gaat het geld van de consumenten naar de top 10.
Toen activisten besloten om Nestlé te boycotten vanwege onethische praktijken, kozen ze er toen ook voor om geen kleding te dragen van Ralph Lauren, Armani of Diesel, of producten te weren van Vichy en Garnier? Het is heel erg moeilijk om iets te boycotten. De bedrijven krijgen hun geld toch wel. Als rechtsom niet lukt, gaan ze linksom.
68 genen reageren anders na Kirtan Kriya
Overbodige griepprik: RIVM verliest rechtszaak tegen kritische huisarts
Polen verbiedt genetisch gemanipuleerd mais van Monsanto
Fauci geeft financiering Wuhan-lab toe, roep om arrestatie
Heeft Trump toch gewonnen? Ex-inlichtingenofficier over de ‘misdaad van de eeuw’
Ouderlijke rechten zijn belangrijker voor ons dan vaccin-hekserij. Afgevaardigde sloopt spreekbuis Big Pharma
Beelden van ‘800 jaar oude mobiele telefoon met Soemerische tekens’ gaan de wereld over
Inwoner Las Vegas ziet ‘raadselachtig object’ boven stad. Deze beelden gaan momenteel viraal
VIDEO: Mysterieuze groene vuurbal verbijstert inwoners Californië