Een 88-jarige Israëlische man is kort nadat hij zijn coronavaccin had ontvangen in elkaar gezakt. Hij werd vervolgens overgebracht naar de spoedeisende hulp van het Hadassah Mount Scopus-ziekenhuis in Jeruzalem. Daar probeerden spoedartsen hem tevergeefs te reanimeren. De artsen hebben de man kort na binnenkomst doodverklaard.
Het ziekenhuis heeft bevestigd dat hij gevaccineerd was tegen corona en benadrukte dat hij diverse onderliggende aandoeningen had, schrijft The Times of Israel. De man kreeg dinsdag de eerste dosis van het coronavaccin van Pfizer/BioNTech en zakte vervolgens thuis in elkaar.
Op maandag stierf ook een andere Israëlische man nadat hij het coronavaccin had ontvangen. De 75-jarige man uit Beet She’an raakte enkele uren na de prik buiten bewustzijn. Hij stierf vervolgens aan de gevolgen van een hartstilstand.
Anafylactische shock
Volgens het Israëlische ministerie van Volksgezondheid zijn er geen aanwijzingen dat zijn dood verband houdt met het vaccin. De man leed aan hartziekte en kanker, zei het ministerie. Er is wel een onderzoek ingesteld naar de dood van de man.
Daarnaast is maandag een man uit Jeruzalem naar de spoedeisende hulp gebracht nadat hij een uur na het vaccin last had gekregen van een ernstige allergische reactie. De man is verder gezond, maar is allergisch voor penicilline. Na het coronavaccin kreeg hij een anafylactische shock. Zijn toestand zou inmiddels ‘stabiel’ zijn.
Nieuwe film onthult hoe alles in het universum met elkaar verbonden is
‘Holle aarde wordt bewoond door humanoïde wezens’
Genezen met geluid: werkt het echt?
VIDEO: Duitsland in de ban van reusachtige graancirkel
Amerikaanse presidentsverkiezingen: “We leven in een oligarchie waarin democratie geen rol speelt”
“Het is arrogant om te denken dat we als mensen aan de thermostaatknop van de aarde kunnen draaien”
Waarom horen we niets meer over Israël? Interventie?
Ambtelijke terreur in Nederland: hoe de Belastingdienst bewust het leven van heel veel mensen verwoestte
Mysterie rond dood Jürgen Conings: ‘Er zijn veel anomalieën in het narratief’