Homepagina » Propaganda » Meer blanke dan zwarte slaven: Hoe de geschiedenis van de slavernij is verdraaid
Meer blanke dan zwarte slaven: Hoe de geschiedenis van de slavernij is verdraaid

Meer blanke dan zwarte slaven: Hoe de geschiedenis van de slavernij is verdraaid

De slavernij blijft een pijnlijk onderdeel van de geschiedenis. De discussie rond Zwarte Piet laait weer op omdat zijn oorsprong ingebed zou liggen in een gewoonte van slavernij en racisme.

In oktober vorig jaar mengde VN-consultant Verene Shepherd zich in de discussie toen zij Zwarte Piet als racistisch betitelde en vroeg om een einde te maken aan het Sinterklaasfeest. Ze noemde het een terugkeer naar de slavernij in de 21e eeuw. Uiteindelijk bleek Shepherd niet namens de VN te mogen spreken. Er zijn momenteel meer slaven dan ooit. Uit de Global Slavery Index blijkt dat wereldwijd bijna 30 miljoen mensen als slaaf leven.

Door de eeuwen heen heeft ieder ras, iedere religie en ieder volk zich schuldig gemaakt aan slavernij. De geschiedenis van de slavernij heeft ons geleerd dat mensen altijd misbruik zullen maken van ongebreidelde macht over anderen, ongeacht welke huidskleur ze hebben.

Dat is echter niet de boodschap die we meekrijgen op school of op de universiteit en het is ook niet de boodschap die wordt uitgedragen door films. Keer op keer horen we dat de blanke mens de zwarte mens tot slaaf maakte, stelt de Amerikaanse schrijver en econoom Thomas Sowell van de Stanford-universiteit.

Net zoals Europeanen Afrikanen tot slaaf maakten, maakten ook Noord-Afrikanen Europeanen tot slaaf. Sterker nog: in de Verenigde Staten en de dertien koloniën aan de oostkust van Noord-Amerika waren meer slaven uit Europa dan slaven uit Afrika, aldus Sowell.

Meer blanke dan zwarte slaven: Hoe de geschiedenis van de slavernij is verdraaidDe blanke slaven werden nog slechter behandeld dan de zwarte slaven, die katoen moesten plukken op de plantages. Daar hoor je niets over op school of op de universiteit. We kunnen veel leren van de slavernij, maar het verdraaien van de feiten is onnodig, zegt de populaire columnist.

De Amerikaanse samenleving en de westerse beschaving keerden zich uiteindelijk tegen slavernij, terwijl het in niet-westerse landen nog de gewoonste zaak van de wereld is. Sommige landen verzetten zich zelfs tegen druk vanuit het Westen om een einde te maken aan slavernij.

In veel niet-westerse landen is in het tijdperk van het imperialisme volgens Sowell enkel en alleen een einde gekomen aan slavernij omdat het Westen beschikte over meer wapens. Hij voegt toe dat Amerikanen naar Afrika zijn gegaan om zich daar te verontschuldigen voor slavernij, terwijl op het continent tot op de dag van vandaag nog in slaven wordt gehandeld.

Sowell merkt op dat niet alleen de geschiedenis van de slavernij is verdraaid door het filteren van feiten. Mensen die de geschiedenis doorspitten in een poging de Amerikaanse samenleving of westerse beschaving te ondermijnen, hebben vaak weinig interesse in bijvoorbeeld de dodenmars van Bataan of de wreedheden die zijn begaan in het Ottomaanse Rijk.

“Mensen die diep in de geschiedenisboeken graven op zoek naar zondes, zoeken niet naar de waarheid maar naar kansen om een bepaald volk te denigreren of om een slaatje te slaan uit het leed van anderen,” zegt Sowell. “En dat ten koste van mensen die er helemaal niets mee te maken hebben gehad.”

“Zoals een oud spreekwoord luidt: ‘Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad’,” besluit de gerespecteerde econoom. “Maar kennelijk is dat niet genoeg voor veel van onze leraren, intelligentsia en media. Zij zijn druk bezig het heden te vergiftigen door de manier waarop ze het verleden presenteren.”

Sowell gaat in zijn boek Black Rednecks and White Liberals dieper in op de manier waarop de geschiedenis van de slavernij is verdraaid. Het boek is hier verkrijgbaar.



Vond je dit artikel leuk? Deel het dan met mensen die je kent op Twitter
NineForNews.nl in je Facebook-nieuwsfeed?

Over Robin de Boer

Robin de Boer (1983) heeft Economische Geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is sinds juni 2014 werkzaam als hoofdredacteur van NineForNews.

81 reacties

  1. Ssssssttttt geen slapende honden wakker maken, want als dit bekend wordt als mensen daadwerkelijk de geschiedenis gaan leren, komen ze er achter dat het weg met ons gevoel compleet misplaatst is.

    Waarom zouden we mensen moeten vertellen dat er vele malen meer blanke slaven waren dan zwarte slaven. Waarom zouden mensen moeten weten dat dit op exact het zelfde moment gebeurde (en ver voor) de tijd dat blanke zwarte slaven hielden. Waarom vertellen dat die zwarte slaven die wij verhandelen, werden gekocht van die zwarte Afrikaanse koningen. Waar moet je dan heen met je trauma omdat je overoverovergrootvader een slaaf was(en hoogst waarschijnlijk niet eens kinderen mocht hebben, een ook niet compleet onbelangrijk feit).

    Waarom zou je willen wijzen op 1400 jaar islam in het midden-Oosten en Afrika en de algehele acceptatie(zie ISIS en Bokam Haram welke islamitisch tot op de laatste letter zijn) , het aantal slaven enkel van de moslims, doet het aantal slaven van de blanken verbleken (let wel ik praat niets goed) in nietszeggendheid. Waarom zeggen dat hele gebieden aan de Europese kust uitgestorven raakte, omdat de mensen aldaar vluchten van de economisch gunstige locaties, omdat het risico om door Afrikaanse piraten of moslims in hun plundertochten gevangen te worden genomen te groot was.

    Waarom vermelden dat van alle slavenhouders in de VS maar liefst 29% zelf zwart was, wat dus bijna 1/3 is van alle slavenhouders, waarom vertellen dat in de top tien van grootste slavenhouders er 4 van Afrikaanse afkomst waren? Waarom vermelden dat de Republikeinse partij is opgericht om slavernij te beeindigen, waarom vertellen dat de eerste zwarte politieke partij ene afdeling van de Republikeinen was. Waarom, herhalen, dat het de republikeinen waren die de zwarte medemens aldaar stemrecht gaven, waarna de bedreigd en mishandeld werden door Democraten om op hen te stemmen. Er is zelfs de gewelddadige tak van de Democraten te weten de KKK, maar ja niet gaan roepen dat dit Democraten zijn, want dan heb je problemen. De waarheid zal niet gewaardeerd worden. Waarom mensen aan hun verstand brengen dat de gelijkheidswet in de VS er doorheen gedrukt is door de Republikeinen, een wet die waar JFK maar liefst drie maal toe tegen heeft gestemd als Democratische Senator, maar eenmaal voor het oog van de wereld zijn handtekening moest zette. Waarom vertellen dat er meer minderheden in de republikeinse partij actief zijn in de hoogste posities, in vergelijking tot de Democratische partij, de eerste hoogste posities binnen ene regering werden vervuld in Republikeinse regeringen, zoals ook de hoogste functies in het leger.

    Waarom mensen de geschiedenis leren, als het zoveel lekkerder bekt om af te geven op die blanken en heel hard weg met ons te roepen. Wij mogen dan heel fout geweest zijn in het verleden, echter tot het niveau van de Afrikanen en moslims zijn wij nooit gezakt, niet alleen zijn wij eeuwen later begonnen we zijn ook eeuwen eerder gestopt, terwijl in enkele islamitische landen de slavernij nooit is vertrokken, verzwegen werd door de blanke elite en media, en met de mantel der liefde wordt bedekt door de VN, omdat het tot op de dag van vandaag nog steeds gebeurd.

    En ondertussen hebben we twee plaatsen op de aarde alwaar de ware islam zijn kop weer opsteekt, met alle onmenselijkheden van dien.

    Maar waarom zou je als mens de geschiedenis willen kennen, dan kan je niet afgeven op de blanken, je kan niet afgeven op Israël, eigenlijk kan je niet meer afgeven op alles waar het vrije westen voor staat.

    Zoals Lange Jan zich belachelijk maakte met zijn uitspraak dat de VOC mentaliteit gelijkstaat aan slavenhandel, terwijl dit nooit de VOC is geweest, maar ja je bent nu eenmaal geen linksche goedmensch als je verzwijgt of zelfs niet weet dat dit de WIC was. Weet je dat we dan kan je niet meer tegen al het goede dat onze geschiedenis heeft gebracht aanschoppen.

    98 likes
    • Er bestaan geen zuivere rassen,ieder volk heeft zijn mooie en lelijke kanten, en daarom schiet het afgeven op een ander, ongeacht de huidskleur, NOOIT op.
      Ik was 23 jaar met een west-Afrikaanse vrouw getrouwd, en beiden hadden we er een bloedhekel aan als mensen in een slachtofferrol gingen zitten,ongeacht hun huidskleur.

      Te gaan zitten mekkeren over hoe wij als blanken onderdrukt worden door afrikanen is NET ZO verwerpelijk als Afrikanen die altijd de slavernij er bij willen halen

      26 likes
      • Er bestaan wel degelijk zuivere rassen en ik denk ook dat het belangrijk is om je ras zuiver te houden. Niet enkel qua bloedlijn maar ook qua tradities. Als Indianen vermengen met andere volkeren gaat hun geschiedenis verloren. Niet alleen stopt de bloedlijn, ook het contact met het spirituele vervaagd.
        Onze ‘elite’ houd angstvallig vast aan hun bloedlijn. Zo erg zelfs dat neef/nicht huwelijken zijn toegestaan. Voor joden is het helemaal taboe om met een niet-jood te huwen. In Israel word je zowat door de gehele maatschappij verafschuwd als je je bloed ‘vervuild’. Dat gaat zelf zo ver dat Ethiopische joden in de woestijn in kampen worden gestopt om de maar niet in contact te laten komen met ‘normale’ joden.

        14 likes
        • Heb je het niet door?
          Of je het nu een rassenkwestie maakt, of een geloofskwestie, of wat dan ook..
          Het is allemaal gebaseerd op het BEHOUD van een zuiverheid..van ras of geloof, of status

          Waarom wordt het feit dat ik verliefd ben geworden op,en getrouwd ben met een Afrikaanse vrouw geïnterpreteerd alsof ik dit deed omdat ik een hekel had aan mijn eigen ras? Dat is mijn punt.

          Alsof ik iedere blanke man zou willen overhalen om hetzelfde te doen, ik werd destijds verliefd op een vrouw die toevallig een andere kleur had, nou en?

          Ik geloof direct wat je zegt over die kampen, helaas zijn mensen nog steeds vaak teveel bezig met hokjesdenken en zijn ze bang voor veranderingen….rassen komen en gaan, zo zit evolutie nu eenmaal in elkaar, alles in de natuur is in beweging en zo gaat dat dus ook dus met het mensenras, dat uit verschillende variaties bestaat.

          Wees dan consequent, kom dan ook in opstand tegen het christendom, want die hebben het keltische en germaanse/noorse spirituele erfgoed ook om zeep trachten te helpen (is gelukkig niet gelukt)

          Ik ben gek op keltische en noorse mythologieen, de Edda’s ben ik dol op…ik heb nooit beweerd iets tegen MIJN ras of andermans ras te hebben…
          Waarom worden mensen die een relatie hebben met een ander ras altijd beschouwd alsof ze bewust iets proberen te ondermijnen?
          Als iemand als katholiek word geboren, moet deze dan katholiek blijven als deze van nature altijd een heel andere kijk op het leven heeft als zijn/haar katholieke ouders?

          Mijn voorouders zijn Joods en Niet-Joods…en zo ken ik genoeg echtparen waar de een wel joods is en de ander niet, dus het verhaal wat je zei over joodse mensen klopt niet helemaal.

          Als iemand trots is op zijn/haar ras is, heb ik daar geen enkele moeite mee, en als dat persoon vindt dat hij/zij bewust een relatie aan wil gaan met iemand van hetzelfde ras, PRIMA !
          Waar het mij om gaat is : laat mensen die hier anders over denken ook in hun waarde, en ga ze geen schuldgevoel aan proberen te praten alsof ze bewust hun eigen ras ten gronde willen richten, daar is het me al die tijd om gegaan.

          22 likes
          • Het hele idee van raszuiverheid is ook complete flauwekul.
            De evolutie en erfelijkheidsleer dicteert een compleet ander verhaal.
            Nl. dat een organisme het meest gebaat is bij genetische diversiteit en omdat te verkrijgen zal een organisme altijd op zoek gaan naar nieuwe genetische informatie omdat dat uiteindelijk zorgt voor betere sterkere en gezondere nakomelingen.
            Die nieuwe genetische informatie is uiteindelijk niet meer binnen het eigen “ras” te vinden en zul je het dus buiten je eigen ras moeten gaan zoeken.
            Daarom ook dat bijv. leeuwen op den duur naar een partner buiten de eigen groep gaan zoeken om mee te paren vanwege die nieuwe genetische info die weer voor sterkere nakomelingen zal gaan zorgen.
            Als ze binnen de eigen groep zouden blijven paren zou dat op den duur tot verzwakking en uiteindelijk desintegratie vd groep leiden.
            Daarom ook zijn niet raszuivere mensen de toekomst maar bi en multiraciale mensen vanwege genetische diversiteit en doordat ze daardoor beter sterker en gezonder zullen zijn.
            Mengen dus die hap…..

            14 likes
          • Ik snap je betoog en is ook best redelijk. Zij het niet dat multicult onfeilbaar lijkt te zijn in het politieke debat. Dingen als diversiteits qouta’s en massamigratie stellen de mensen die het wel willen behouden niet in staat dat te doen. Dat schuldgevoel aanpraten word voornamelijk gedaan richting de inheemse populatie. De nederlandse cultuur en etniciteit uitdragen met trots is bijna not done. Er worden constant VOC en nazi spoken opgeroepen. Het zwarte pieten debat is daar een duidelijk voorbeeld van.

            11 likes
          • Nog even dit : rassen binnen de mensheid bestaan eigenlijk niet, het enige wat bestaat zijn variaties binnen de mensen”soort”.
            Het feit dat er eigenlijk maar een mensen”soort” bestaat wordt het beste gestaafd door het feit dat mensen van verschillende ‘rassen’ met elkaar voor nakomelingen kunnen zorgen…..

            5 likes
        • Te laat!
          Een goed idee, de rassen onvermengd te laten. Gewoon om hun zuiverheid!
          Maar helaas, het kolonialisme heeft het mengen in de wereld gezet.
          Dus, doorgaan met mengen. ‘mengen’ een raar woord.
          En. de spiritualiteit moet met het moderne denken gewonnen worden en in praktijk gebracht. Rond een vuurtje dansen en in extase zijn, voldoet niet meer. Met ex-tasie in een dancing uit je dak gaan is ook niet spiritueel.
          En dan nog die bijna 1-miljard loonslaven, en schuldslaven, en consumeerslaven in de westerse wereld, jij en ik. De westerse wereldleiders zijn gewoon doorgegaan met wat ze wilden. SLAVERNIJ!!

          7 likes
        • @plpl
          Exact.
          Hulde!

          5 likes
        • Ja,ja dus de Falasha,s worden in kampen gestopt om ze niet in contact te laten komen met ‘normale’ Joden.
          Had ze dan lekker in Ethiopie gelaten en had geen luchtbrug in ,82 opgezet…..

          1 likes
      • APEX PARASIET
        Een leeuw eet de zwakste antilope, omdat hij deze het makkelijkst te pakken kan krijgen, normaal gedrag voor een Apex Roofdier. Het mooie hieraan is dat een leeuw Niet Oordeelt. De Leeuw doet instinctief wat goed voelt. De leeuw kent weinig angsten, zeker niet voor de dood.
        De mens daarentegen, is meer een soort Apex Parasiet, parasiteert niet 1 gastheer, maar gelijk een hele Planeet. Als je hem de kans geeft parasiteert hij ook zijn eigen soort, zoals blijkt in welke vorm van slavernij dan ook.

        GROEPS NARCISME
        Als men predikt over rassenzuiverheid, doet men dit om rassen en culturen te behouden, maar in de natuur is verandering de enige constante en degene met het beste aanpassingsvermogen de overwinnaar. Daarom lijkt het mij evident dat rassenzuiverheid een psychologische afwijking is genaamd Groeps Narcisme. Groeps Narcisme leidt zeker niet tot ontwikkeling van de groep, maar als je het zijn gang laat gaan uiteindelijk wel tot degeneratie. Het is een mechanisme dat tegen de natuurlijke drang naar vooruitgang in beweegt.

        TERROR MANAGEMENT THEORY
        Oppervlakkige angsten, als xenofobie – angst voor “vreemdelingen”, komen voort uit dieper liggende angsten. Dit wordt omschreven in de Terror Management Theory. Uiteindelijke zijn alle angsten ter herleiden tot de angst voor de Dood, vaak niet bewust maar alleen onderbewust van invloed op mensen.

        “Twee belangrijke distale afweermechanismen zijn volgens de TMT cultureel wereldbeeld (cultural worldview) en zelfwaardering (self-esteem). Volgens de TMT functioneert het culturele wereldbeeld als een buffer die de angst voor de dood reduceert. Het culturele wereldbeeld geeft een gevoel van zekerheid, veiligheid en een vorm van symbolische onsterfelijkheid. Door te voldoen aan de waarden en normen van een cultuur zorgen mensen er voor dat ze deel uitmaken van een groter geheel wat vele generaties zal overleven.” (Wikipedia)

        U zult hopelijk begrijpen dat TMT i.c.m. Groepsnarcisme een belangrijke voedingsbodem is voor racisme en nationalisme.

        WAT ZOUDEN GROEPSNARCISTEN DAN MOETEN DOEN?
        Individuen die narcistisch in de vicieuze cirkel van hun eigen angsten en intellectuele beperkingen blijven hangen en daardoor gefrustreerd raken en vervolgens “verlichting” halen uit het vinden van een zondebok zijn in mijn ogen weinig “zuiver”.
        Ik acht mensen hoog die op eigen kracht en door zelf verworven intellect en empatie kunnen doordringen tot de kern en ziel van hun naasten en daardoor “verlichten”. Herinner dat wij allen eender zijn.

        3 likes
        • Verwar je biologie niet met psychologie en de gepaard gaande (gecreëerde en aangeleerde) dogma’s?
          Het wordt nog altijd betwist of psychologie wel een wetenschap is.
          Persoonlijk vind ik deze ‘wetenschap’ maar wat dubieus.
          Mooie termen met duidelijke functies en agenda’s.
          Groepsnarcisten en xenofoben.
          Waar het hier mijns inziens om gaat is puur zelfbehoud en zelfbescherming.Verantwoording naar o.a. toekomstige generaties.En heden ten dage simpelweg noodzaak.Het is een verschil in prioriteiten.Of je doet wat aan de toekomst of je werkt, eet, slaapt en het zal je tijd wel duren.Overigens heb je wel een duidelijke mening en vind ik het persoonlijk jammer dat je het woord zondebok zo gebruikt.Er is ook een zondebok (waar zonde is, is schuld) alleen niet in de vorm van buitenlanders of iets anderszins waarnaar je verwijst.Je had dat woord moeten vervangen voor de westerse overheden en corporaties en hun slaven/nwo agenda.Wat men in de psychologie in dit geval graag als negatief en afwijkend omschrijft (zoals gebruikt in jouw betoog) is niets anders dan natuur.Dit komt wereldwijd bij alle volkeren en stammen voor en is eerder regel dan uitzondering.Mijn mening is hoe we het ook wenden of keren, dat er duidelijk en aangetoond systemen en werktuigen in werking zijn (inclusief de psychologie) om bepaalde gerichte kennis en/of geschiedenis onder het tapijt te vegen om wat voor reden dan ook.Dat is censuur en moet stoppen.

          4 likes
          • @Bataaf
            Als je zegt:
            “Wat men in de psychologie in dit geval graag als negatief en afwijkend omschrijft (zoals gebruikt in jouw betoog) is niets anders dan natuur….”

            Dan is dat nog geen objectieve waarheid, maar een visie, een overtuiging, die je WENST te zien, en is dus niet meer dan een subjectieve waarheid.

            Natuurlijk heb je het recht om de hele psychologie te wantrouwen, zeker in dit geval waar de hele ideologie van “rassenzuiverheid” word geanalyseerd als zijnde “xenofobie en groepsnarcisme”.
            Niemand vind het leuk om met zijn/haar onhebbelijkheden te worden geconfronteerd, dus tja: dan staat die psychologische analyse alleen maar in de weg, niet dan?

            Laten we het dan in dit geval simpel houden okee?
            Zonder allemaal psychologische termen erbij te halen:

            De hele religie van “rassenzuiverheid” komt net zoals alle andere religies voort uit onbegrip en angst voor verandering, en dus angst voor het onbekende…
            Aangezien het ego zichzelf altijd als sterk, lief, slim, en onkwetsbaar naar de buitenwereld wil profileren, zal het ALTIJD ontkennen dat het vanuit ANGST handelt, vandaar dat het met allerlei theorieën komt (in dit geval “rassenzuiverheid”) om deze angst te verbergen.
            Angst is een natuurlijke reactie op een situatie die we als dreigend ervaren, een zelfbeschermingsmechanisme…

            Niemand vindt het leuk om als “angsthaas” te worden bestempeld, ik heb er dus alle begrip voor dat je jouw ideologie van rassenzuiverheid zo probeert te verdedigen, heel begrijpelijk allemaal.

            4 likes
          • @bataaf
            Natuurlijk is het puur natuur, maar dat maakt het niet minder zwak, angst is nou eenmaal een slechte raadgever, ik weet niet of die toekomstige generaties nou zo goed af zijn met uw intenties. Alle oorlogen zijn gevoerd voor macht en uit angst.

            1 likes
          • Leeuwen sexen oook niet met tijgers terwijl ze allebei katten zijn. Dat zouden wij onnatuurlijk vinden.

            Is mensen rassen mengen dan natuurlijk?

            0 likes
      • Klopt helemaal.

        Het maakt mij ook niets uit welke groep méér of minder schade heeft aangebracht met slavernij. Het fenomeen op zichzelf is verwerpelijk genoeg en ik vind dat geen enkele etnische groep dergelijk praktijken mag rechtvaardigen.

        8 likes
      • @ edwin:

        Die Afrikanen die die slavernij erbij halen die zitten te azen op een dikke schadevergoeding. Slavernij si een wereldwijd gebeuren en nu nog steeds.

        2 likes
        • Klopt, ben het helemaal met je eens,
          lees mijn reacties maar eens goed.
          Zelfs de slavendrijvers zijn slaven,…
          van hun eigen machtswellust.

          1 likes
          • @ Edwin:

            Ja dat klopt. De slavendrijvers zijn slaaf van hun eigen machtswellust. Zielig eigenlijk. Heb je reusachtige macht en geld moet het nog meer zijn.

            0 likes
    • Heel sterk stuk!

      1 likes
    • En de joden hadden de grootste aandeel in slavenhandel.
      Je weet wat ik bedoel 71% die je vergeten was te melden.

      Dat was je in je verslag vergeten als je geschiedenis les wil geven kom dan met alle feiten en ga niet de grootste daders verhullen door alleen over islam en zwarten te praten.
      De bijbel of je Thora is ook niet echt geweldig maar ja laten we het daar maar niet over hebben.?

      waar ik het wel mee eens ben is dat blanken ook slaven zijn geweest en inderdaad er zijn genoeg dingen verdraaid in de geschiedenis net zoals jij mensen halve verhalen vertelt.

      He who controls the past controls the future. He who controls the present controls the past.”

      ― George Orwell, 1984

      1 likes
    • gelukkig zijn er nog een paar mensen die verder kijken dan hun neus lang is.

      0 likes
  2. Ik hou mij eigenlijk afzijdig van de discussie rond sinterklaas. Toch begin ik wat twijfels te krijgen ook gezien het gegeven rond de Katholieke kerk en de daaraan verbonden eeuwenoude rituele kindermisbruik in combinatie met een oude sinterklaas (katholieke heilige) die kinderen op schoot neemt, het kan bijna niet anders dan dat daar een link ligt. Vroeger werden kinderen ook bang gemaakt voor zwarte piet, nu is dat wat minder maar ik begrijp de link tussen zwarte piet en slavernij eigenlijk best wel. Het sinterklaasfeest is iets wat ik vanuit mijn jeugd heb meegekregen zoals velen van ons en lastig omdat los te laten, maar ik denk wel dat wij mensen puur moeten blijven naar onze kinderen en ze niet moeten opzadelen met rituele feesten die van oorsprong juist de minachting van de mens verborgen hielden. Voor kinderen maakt het niet uit wat voor feest er gevierd wordt zolang ze maar snoep en cadeautjes krijgen, het is ons volwassen dat vastzitten in rituelen en gewoontes. En het enige wat constant is, is verandering. Verandering is het enige waar we ons aan vast kunnen houden, ik daarom dat het sinterklaasfeest z’n beste tijd heeft gehad, we veranderen juist naar een betere wereld en daarin heeft sinterklaas eigenlijk geen plaats meer. Lang leve onze gelukkige kinderen!

    23 likes
    • Onze nieuwetijdskinderen zijn zo wijs, die hebben in no-time door dat ze voor de gek gehouden worden, maar voor het snoepje en cadeautje doen ze natuurlijk wel mee 😉

      Zelf heb ik ook een enorm trauma aan het Sinterklaasfeest overgehouden… Dat ik zo voor de gek gehouden ben en bang gemaakt dat ik in de zak mee naar Spanje moest.
      Ja, het heeft mijn kijk op de wereld zeker gevormd en op mijn plantages alleen maar slaven hoor. Niks loondienst, een kommetje rijst kunnen ze krijgen anders kunnen ze niet meer werken.

      Dus ik stel voor een vrouwelijke Sinterklaas (met baard) en een blanke Piet met een revolver want een roe is wel wat achterhaalt. En dan geen jongetjes meer op schoot, dat wordt verboden.

      2 likes
      • Beetje zuur niet? Ik was altijd enorm blij als kind als sint en piet weer kwamen. Er is niks mis mee. Als je klein bent kun je je nog verwonderen over de wereld en sprookjes.
        Als je daadwerkelijk kinderen wilt beschermen tegen leugens kun je beter ageren tegen de rommel die tegenwoordig op tv te zien is. Sinterklaas is tegenwoordig 1 van de weinige momenten dat een gezin samen iets beleeft ipv pap op de laptop moeder achter de tv en kind aan de ipad. De commercie mag van mij wel wat minder.
        Maar om het te linken met racisme en kindermisbruik is mij een brug te ver. Laat kinderen kinderen zijn.

        23 likes
    • de vrouwenfluisteraar

      Mee eens, het vastklampen aan gewoontes is die vrouw die elke dag make up opdoet om de werkelijkheid te verdraaien, zich mooier voordoet dan ze werkelijk is, alleen maar om die man te verleiden voor het maken van kinderen.

      2 likes
  3. Zwarte Piet geassocieerd met racisme. De mensen die dat vinden zijn echt extreem naïef! Het is totaal niet rationeel en reëel om te zeggen dat zwarte piet racisme is! Ik vind het walgelijk en triest. Ik heb ook geen hekel aan Duitsers vanwege 1940 – 1945. En ik heb ook geen hekel aan mensen uit Oostenrijk. Dat is toch dom.

    Ook knecht mag niet meer. Ja, bij knechting denkt men kennelijk aan slavernij, hoewel een knecht gewoon in loondienst was. Het is niet eens duidelijk waarom zwarte piet zwart is. De afkomst van Piet blijft onduidelijk en het zijn allemaal maar theorieën, dus doe alsjeblieft niet zo moeilijk! Echt onbegrijpelijk dat veel mensen overal iets achter willen zoeken. Oké, zaken als de roe mogen best verdwijnen. Maar het feit is: het is een kinderfeest en kinderen weten niet eens wat racisme inhoud en zij worden blij van zwarte Piet en Sinterklaas.

    Er zijn gewoon geen overeenkomsten met racisme. Werkelijk geen 1. Ik heb zelden zoiets triests als dit meegemaakt. Het hele idee achter zwarte Piet is onschuldig van aard en dat begrijpen heel veel mensen gewoon echt niet! Laten ze eerst even wat beter hun best doen om de kinderarbeid tegen te gaan.

    37 likes
  4. Verdeel-en-heers.
    Dit is de reden waarom leiders en worldsystems hun bevolking paranoide maken jegens vreemden.
    Zou de wereldbevolking 100% gemengd zijn, dan zou de verdeel-en-heers strategie namelijk veel lastiger zijn. Maar goed het zit ook een beetje in de aard van het angstige beestje, wat de boer niet kent zeg maar. Oftewel Onwetendheid. Hoe kun je een ander mens of dier nou be- of veroordelen, terwijl je nooit de moeite hebt genomen om in contact met zijn/haar Ziel te komen. Hoe kun je nou oordelen over dat wat je niet kent. Vergevingsgezindheid, bescheidenheid, oprechtheid, eerlijkheid zijn allemaal heilige deugden en geen van deze kwaliteiten leiden tot angst of verdeeldheid.

    Mocht je willen weten hoe psychologen groepen mensen, maar ook naties, met nationalistische, rasistische, seperatistische, zelfverheerlijkende en egoïstische eigenschappen verklaren? GROEPS-NARCISME!

    3 likes
    • En nog even toevoegen.Niet totaal onbelangrijk in deze.Je begrijpt hopelijk wel dat het zgn. verdeel en heers alleen werkt in een niet homogene samenleving?Een samenleving zoals in het westen.Overspoeld door massa immigratie door diezelfde mensen die zo graag de verdeel en heers tactiek toe schijnen willen te passen?Logica

      2 likes
      • En hier spreek je toch duidelijk een wantrouwen uit Bataaf,
        je gaat er namelijk van uit dat ALLE immigranten bewust of onbewust meedoen aan een of ander duister plan om het “Arische”ras te vernietigen , net zoals een angstige gelovige overal duiveltjes ziet, zo zie jij overal duistere samenzweringen…
        wat is het verschil? Vervang het woord “Arier” voor “God’s uitverkorenen” en je zult zien dat de manier zoals jij jouw theorie verdedigd, precies dezelfde fanatieke manier is zoals religieuze fundamentalisten hun zaak verdedigen.

        2 likes
        • Daar ga je weer.Je leest mijn reacties klaarblijkelijk niet eens Edwin.En je wil een discussie aangaan?
          Je begint me erg te irriteren met je insinuaties en het mij woorden in de mond leggen.Het komt ook erg dom over als je zulke dingen schrijft terwijl ik een stukje verder naar beneden (scrollen) juist het tegenovergestelde schrijf.Doe niet of je weet wie of wat ik ben Edwin.Je maakt jezelf behoorlijk belachelijk op deze manier.

          2 likes
          • Lees:reactie van mij aan zoidberg.
            (naar boven scrollen)
            Overigens kan ik je wel het een en ander vertellen over Ariërs en hoe men hen aanschouwde in de oudheid.En dan zit je er niet ver vanaf al zie jij het niet als geschiedenis en antropologie maar als fout, slecht en verdorven.Doe je dat met alle volkeren en hun geschiedenis?Of alleen bij dat van de Ariërs?Selectief gemaakt door sociale programmering.
            Punt is, jij ziet mij gewoon graag als racist en supremacist.
            En zodoende (net als in de politiek ) probeer je ‘mijn’ platform te ondermijnen door het roepen van dit soort nonsens.Je bent niet anders dan hen.En maakt je schuldig aan het blokkeren van een vrije en open discussie.Censuur heet dat Edwin.Past men toe in een dictatuur.Dus weer geef je me gelijk v.w.b. de hetze tegen mensen zoals ik die openheid van zaken willen en erkenning van onze geschiedenis en cultuur.Het impliceert niet dat de een beter is dan de andere.Wel in jou gedachtengang zo blijkt.(m.a.w. zoek het eens bij jezelf)Voorbeeld van sociale programmering en hoe het werkt.Kennisgeving dat net als mijn voorbeeld over Egyptologie verborgen wordt gehouden en aangepast om een bepaald denkbeeld overeind te houden.Het beeld van de racistische boze blanke man in jouw geval.Triest.Geen ander woord voor.

            4 likes
          • Iemands mening over mij zal me echt niet er van weerhouden om voor mijn mening op te komen.
            Zo belangrijk vindt ik mezelf niet

            1 likes
      • Je denkt te lokaal, ik doel op een wereldwijde verdeel en heers politiek, niet binnen 1 werelddeel. Logica

        0 likes
        • Het vind namelijk ook niet wereldwijd plaats, dat multi culti werktuig.Het is het westen en de van origine, blanke landen en de VS die enorm lijden onder de influx van massa immigratie.Dus ja lokaal.Want het heeft te maken met een specifiek doel op een specifieke doelgroep.In China heb je dit niet.In Afrika heb je dit niet.In zuid Amerika heb je dit niet.Moet ik nog doorgaan?Begrijp je eigenlijk wel waar dit om gaat?En dan typ je het woord logica zoals ik het gebruikte echter gaat dat voor jouw reactie niet op.Totaal geen logica aan te pas gekomen.Zet die roze, socialistische bril eens af.Dan ziet de wereld er een stuk helderder uit.Sociale programmering heeft bij mij niet gewerkt in ieder geval.Bij jou?

          3 likes
    • Je identiteit willen behouden gelijkstellen aan narcisme… Studeer jij sociale wetenschappen? gokje

      5 likes
      • Correctie ferrimassi m.i. ging het over je eigen identiteit willen Verheerlijken.
        En ik studeer geen sociale wetenschappen, om je vraag te beantwoorden, wat dat er ook toe doet.
        Je identiteit willen behouden klinkt overigens erg star en vastgeroest in bestaande denkbeelden.
        Je identiteit willen behouden klinkt alsof jet fijn vindt om lekker je eigen dingetje te doen, het klein en lekker dicht bij jezelf te houden. Kortom je bent gewoon lekker met jezelf bezig.

        1 likes
        • Oke dus we zijn beter af als nihilisten.
          Gewoon nergens in geloven en feitelijk jezelf verachtten.
          Geen normen, waarden.
          Nee, het is beter niet je “eigen dingetje te doen”.
          Je identiteit moet je niet behouden.
          Dat is pas racistisch!Of roep je dit ook tegen afro Amerikanen en Indianen of de gast arbeiders in Nederland?Of gaat dit (weer) alleen op voor de blanke westerling?
          Te meer bevestigen jij en Edwin waarover ik schrijf.
          Dit zou goed materiaal zijn voor een sociaal maatschappelijke studie.

          1 likes
    • Onzin.Haal er nou niet weer die pseudo wetenschap genaamd psychologie bij.Het is natuur.En dan heeft men het over angst en narcisme.Napraten wat men heeft bepaald.Meer is het niet.Soms valt natuur niet uit te leggen.Net als Edwin.Angst, des te meer men daar over schrijft des te meer men dat op zichzelf kan (wellicht moet) betrekken.Nog een stukje logica en natuur.

      2 likes
  5. De Teutoonse ridders hebben heel het oost zee gebied ontvolkt en verkocht als slaven, de bewoners van de zuis Russische steppen en de caucasus, wat nog al afwisselend was, Mongolen, Turkse volkeren, Tartaren, Hunnen, hebben duizende jaren slavische volkeren tot slaaf gemaakt, de Agerijnen hebben alle kusten in de middelandse zee, en de atlantische zeekusten afgegschuimd en mensen geroofd, het gaat over vele millioenen mensen in de loop der tijden, en nu nog elke dag worden vrije mensen tot slaaf gemaakt all over the world.

    3 likes
    • Goed gezegd jenne:
      Er bestaat dus geen ras dat zuiver is, vuiligheid bestaat overal.
      De hele ideologie van rassenzuiverheid komt uit de koker van angsthazen

      3 likes
      • Ooh, dus als je niet raszuiver bent ben je “vuiligheid”.
        Jouw woorden he.
        En dan al die termen die je erop los laat.Hoe meer je deze gebruikt des te minder is het effect en zo laat je ook zien dat het niet te betrekken valt op personen die mijn gedachtengoed delen.
        Angsthazen, xenofoben, narcisten.Hoeveel woorden heb je nodig om iemand in een kwaad daglicht te willen stellen.Overigens is deze discussie niet door mij ontstaan.Door jou en door jouw beschuldigingen en suggestieve uitingen naar mij toe.
        Het gaat hier om geschiedenis en hoe deze bewust is veranderd.Het gaat hier over iets waar ik al heel lang over roep en deels bevestigd wordt in dit artikel.Ik had je al eens eerder gevraagd inhoudelijk te antwoorden en niet op de man te spelen.Geef maar bronnen waaruit mijn tegendeel blijkt.Laat me zien hoe studies door wetenschappers foutief zijn.

        2 likes
        • Er is nog een ander soort vuiligheid:
          En dat is iemands mindset…
          Het zijn de uiterlijke kenmerken niet wat iemand onzuiver maakt, maar de manier zoals iemand zich gedraagt.
          En ik ben niet de enige die dit zegt…..
          Zuiver zijn heeft niets met uiterlijke kenmerken te maken, het heeft te maken met een geest die voorbij verschillen kijkt, die inziet dat verschillen alleen maar uiterlijk zijn, maar dat op Metafysisch vlak deze verschillen samensmelten tot EEN geheel, een EENHEID die niet in formules kan worden gegoten, niet door religie kan worden geclaimd, door NIEMAND…

          Jij ontkent volledig de EENHEID van GEEST,
          noem het God,TAO, de BRON, het Onnoembare, de Grote Geest, of wat dan ook…
          Eenheid bestaat en brengt deze wereld van schijnbare verschillen tot leven.
          Hoe je het ook wendt of keert: Je predikt VERDEELDHEID ..als jouw ideaal is dat ieder ras terug gaat naar hun eigen land…dan kan je allerlei wetenschappelijke feiten aandragen zoveel je wilt, het is en blijft verdeling/polarisatie waar jouw ideologie over gaat.

          Op Spiritueel vlak gezien geloof je dus in AFZONDERING ( als je rassen van elkaar wil scheiden, dan zonder je het ene ras van het andere af) , en dus ZONDIG je tegen het Leven zelf.

          JIJ kijkt met twee ogen naar de wereld
          JIJ identificeert jouw ZIJN met jouw uiterlijke kenmerken.
          JIJ lijkt ALLEEN maar verschillen te zien.

          Ik kijk maar met EEN oog
          Alles wat ik zie, ben ik zelf
          In alle verschillen zie ik nog steeds het ENE

          Daarom denk jij dat ik jou niet begrijp,
          omdat je mij niet begrijpt…

          Wil je MIJ begrijpen, dan zul je toch echt eerst jezelf moeten kennen.

          Noem jij het maar “wetenschappelijke bewijzen” waar jij mee schermt, zolang het als voeding gebruikt wordt voor ideologieen die mensen daadwerkelijk op basis van vormverschillen (wat jij RAS noemt) UIT ELKAAR DRIJFT , zal het in mijn ogen niets meer zijn dan wat theoretisch gewauwel over zaken die niet relevant zijn.

          Het maakt me niet uit waar jij me van beschuldigd, ik voel me niet geroepen om me te verdedigen, ik heb niets om te verdedigen.

          En wees eerlijk: Wie noemde mij een proleet?
          Dat was jij toch?

          1 likes
          • Ja, dat was ik.Je kan l*llen als brugman (het wordt overigens steeds zweveriger) maar je hebt jezelf al een paar maal tegengesproken en daarbij heb je duidelijk laten merken niet begrijpend te kunnen lezen.Of (nogmaals) het is je (geprogrammeerde) doel om mij ‘onderuit’ proberen te halen.
            het feit dat we (nog) verschillend zijn is juist prachtig.Zeker in spiritueel opzicht (om er maar in mee te gaan).Men zal meer toenadering moeten zoeken en meer zelfreflectie moeten toepassen de ander te begrijpen en/of leren kennen.Die verschillen maken de mensheid juist tot iets unieks wat de gevestigde orde graag anders ziet.Op spiritueel niveau zal men juist verder en dieper tot en in zichzelf moeten kijken om te groeien.Dat is de essentie van bestaan en dat bereik je niet door bepaalde groepen te doen opgaan in andere.
            Dat wat er gaande is heeft niets met verlichting te maken of een betere wereld.En heb je die studies die ik je heb gepresenteerd al grondig bestudeerd?

            2 likes
          • Hoe drijft kennis het ene ras van het andere?
            Mijn God, wat is er loos met jou?

            En probeer je nu jouw fout gebruikte woorden tegen mij te gebruiken?Beter stop je met reageren want je comments worden steeds onsamenhangender.

            Je blijft maar gaan en gaan met die beschuldigingen en het onzin spuien.
            We zijn fysiek verschillend ja en ook zeker spiritueel!Het doel van de gehele mensheid is dezelfde echter zijn er aangetoonde verschillen ja.
            Hoe vaak moet ik het herhalen?

            Nog een vraag.
            Is verschil afzondering?Leidt het een tot het ander?
            Allemaal in JOUW brein.

            “Op Spiritueel vlak gezien geloof je dus in AFZONDERING”
            Ik geloof?Jij weet niet wat ik geloof, je denkt het alleen te weten.
            Hoeveel voorbeelden moet ik je geven om je te laten inzien dat jij diegene bent die continu OORDEELT.Ik niet.

            Het is geen kwestie van willen begrijpen, het gaat hier om wetenschap, kennis en de manier waarop jij het simpel van de hand doet zonder er onderzoek naar te doen.Je hebt een duidelijke mening maar aan kennis kom je in deze gewoon tekort.Je geeft jezelf de kans niet eens.Daarom vroeg ik je eerder of je nou al s’ enkele zelfstudies hebt gedaan hieromtrent.

            Maar ja, we hebben allen een eigen weg en progressie richting dat ENE, die EENHEID.Bepaald door genen en DNA.Dus weer moet ik zeggen ja, dat is wetenschappelijk bevonden.

            Je hebt vele vormen van zuiverheid en het WOORD zuiverheid op zichzelf valt in vele vormen te gebruiken.Heeft wederom niets te maken en leidt niet tot isolationisme ,rassenhaat in fysieke of op spirituele gronden

            Ook wel weer mooi dat je nu ineens wetenschap in twijfel trekt.
            Het gaat niet slechts om genetica of antropologie.Hetgeen ik verdedig en meer openbaar wens te maken wordt niet slechts door deze wetenschappen gestaafd maar bijv. ook in grote mate de archeologie, geschiedkunde en taalkunde bijvoorbeeld.
            Ach wat zal het.Ik ga mezelf nu zelfs herhalen.Tegen een muur valt niet te praten.
            Ja, ik was dat die jou een proleet noemde inderdaad.

            Gozer, ik zal je nog vaak lezen op deze site.
            Op je ingaan (ik heb het nu twee keer gemeld.Drie maal scheepsrecht) doe ik niet meer.
            Met jou valt simpelweg inhoudelijk geen discussie aan te gaan.

            2 likes
  6. @zoidberg
    Daar kan ik je geen gelijk in geven.Er bestaan wel degelijk verschillende rassen onder de mensheid.Wetenschappelijk aangetoond alleen zeer politiek incorrect.Wat dat ook mogen zijn.
    Rassenstudies zijn taboe wil niet zeggen dat ze niet op waarheid gebaseerd zijn.Sterker nog zoals ik al vele malen hier heb aangegeven laten verschillende studies zien dat er niet alleen verschillende rassen zijn maar inderdaad ook varianten door menging.Raszuivere mensen bestaan echter nog steeds in alle soorten en maten.
    Waarom is men zo bang om dit feit te erkennen.Zijn jullie bang dat wanneer je rassenstudies erkent je meteen een racist bent?Triest zo’n gedachte gang.Of impliceert dat dat een ander ras beter is dan het andere?De hele evolutie theorie is onzin en staat aan de basis van hetgeen ik aankaart en bestrijd.
    Feit is er zijn verschillen, soms hele grote verschillen tussen de diverse mensen rassen en soorten.
    Wetenschap telt alleen wanneer het gepropageerd wordt vanuit de westerse orthodoxe wetenschap.Dit is vast gesteld en valt niet aan te toornen.Een goed voorbeeld is de Egyptologie.Nieuwe studies krijgen geen kans en bevindingen publiceren betekent vaak het einde van iemands carrière.Waarom zou dat zijn?
    Denk er maar ‘s over na.We leven in een dictatuur.Dacht je dat het met kennis anders was, dat zij niet lijdt onder censuur en andere genoemde middelen?De nwo wil niets dan een complete mix van alle rassen.Zo blijft geen enkel ras uniek.We zijn toch allen uniek of willen we graag zijn zoals de massa conform de sociaal maatschappelijke programmering die door bovenstaande is geïmplementeerd?

    3 likes
    • Het is toch verdeel-en-heers en toch niet mix-en-heers. De powers that be ontlenen hun macht toch echt uit verdeeldheid en streven niet naar een complete mix van rassen.

      0 likes
      • Niet te geloven dat ik het zo moet voorkauwen.
        Wie hebben er in de eerste plaats voor gezorgd dat het westen geen homogene samenleving meer is.Juist zij die OOK de verdeel en heers tactiek willen toepassen.Het doel heiligt de middelen.Maar dan heb je wel eerst diversiteit op grote schaal nodig.Anders werkt het niet.
        Dus massa immigratie.Het mixen is door sociale programmering inherent aan het feit van het leven in een multi culti staat als bijv. Nederland.Het uiteindelijke doel is totale opgang van in dit geval de westerse VRIJE mens.Verdeel en heers heeft voor de gevestigde orde een nut en belang totdat zij het niet meer nodig achtten.Als je een inheemse bevolking tegen de muur zet krijg je altijd frictie.Dit soort ‘plannen’ zijn vrij verkrijgbaar op internet.De gevestigde orde draait er allang niet meer omheen en doet de moeite niet erover te liegen.Maar ik heb het nog steeds fout denk jij.Daar gaat het dus om.Of je verkiest te zeggen, “dat is niet waar”, of “dat heeft nooit iemand gezegd” of je bestudeerd wat open en vrij verkrijgbaar is en laat er je licht op schijnen.Ondanks dat deze info inzichtelijk is doen mensen het af als samenzweringstheorie.Theorie is het allang niet meer.

        3 likes
        • Leuk!
          Als je lang genoeg door gaat met mixen word de bevolking vanzelf weer homogeen, en dat weet je maar al te goed.
          Ook dit is Logica

          1 likes
          • Kijk, he he.De homogeniteit die ‘zij’ willen.Wat houdt je dan over?
            En dat mixen vindt niet onder alle volkeren plaats, slecht in het westen.Doel, doelgroep.Genocide.
            Er is geen ander woord voor.Google het eens.

            2 likes
      • En dat is wat ik de hele tijd probeer uit te leggen…

        Denken in rassen is denken in verschillen, alle spanningen komen voort uit verschillen, des te meer verschillen, des te groter het spanningsveld.
        En dat is puur natuurkundig gezien voor 100 % correct: De positieve deeltjes in de kern van een Atoom en de negatieve deeltjes die om de kern heen draaien zijn in balans, op het moment dat er een elektron verdwijnt of bijkomt raakt de boel uit onbalans, en ontstaat er een spanningsverschil.
        Ook op het mentale vlak werkt dit principe, des te meer we denken in termen van verdeeldheid, des te groter onze mentale en emotionele spanningsverschillen, des te meer haat , stress, woede en ga zo maar door….

        1 likes
  7. Racisme is geen slavernij en andersom ook niet. Slavernij gaat wel over het onderdrukken van bepaalde volkeren, zij het ‘wit, geel rood of zwart’. In Nederland ging de slavernij specifiek over het onderdrukken en tot slaaf maken van Afrikanen, waarbij de blanken zich superieur voelden ten opzichte van de donkere slaven. Dit tijdperk, waarmee Nederland zich verrijkt heeft door uitbuiting van miljoenen slaafgemaakten is bewust weggelaten uit de geschiedenisboeken. Omdat deze kennis bij het merendeel van de Nederlanders ontbreekt, is het fenomeen Zwarte Piet verworden tot een ‘onschuldig kinderfeest’. De media heeft de discussie rondom Zwarte Piet bewust jarenlang de kop ingedrukt. Er was decennia lang geen podium voor. Nu de discussie van Zwarte Piet, mede door internet en social media, breed uitgemeten wordt loopt de discussie enorm uit de hand. Dit kan men de Nederlanders niet direct kwalijk nemen, simpelweg omdat zij niet beter wisten. Maar nu zij mede door de discussie inmiddels weten dat het in de tijd waarin het boek van Jan Schenkman is geschreven, het ‘heel normaal’ was om slaven te houden, is het onbeschoft om alsnog de andere kant op te kijken en het ‘onschuldige kinderfeest’ te baggetaliseren.

    Er zijn, in Nederlandse context, immers miljoenen Afrikanen misbruikt om te werken op plantages en als huisslaaf onder bizarre omstandigheden. Het komt op mij over alsof je jarenlang een hele goede vriend hebt waarvan je op een dag te horen krijgt dat hij onlangs veroordeeld is voor het misbruik van kinderen. Keer je op zo’n moment, dus vanaf dat je het weet, diegene de rug toe of hou je gewoon je oogkleppen op, doet alsof het misbruik er niet is geweest en zet de goede vriendschap voort. Het laatste is wat er in Nederland aan de hand is. En masse zeggen de voorstanders dat ‘het altijd zo’n aardige vriend is, dat hij ook goeie kanten heeft, het misbruik best mee zal vallen en dat de misbruikte kinderen er amper schade aan hebben over gehouden’. Er worden talloze redenen bedacht om de vriend goed te praten.
    Dit is er aan de hand in dit land. De slavernij wordt ontkent en overblijfselen ervan worden goedgepraat onder het mom van ‘het is zo’n leuk onschuldig kinderfeest’ terwijl men zou moeten beseffen en zich desnoods in moeten verdiepen, hoe het leven van een slaaf er destijds uit zag. De karikatuur van Zwarte Piet is nog niet eens hoe de meerderheid van de slaafgemaakten eruit zagen. Integendeel, deze waren naakt, op een lendendoek na, werden verboden de taal van de blanken te spreken en waren geketend. Enkel de huisslaven van de rijke elite kregen een zgn. pagepak en werden opgedragen zich in bijzijn van de blanken vrolijk en beleefd te gedragen. De ‘knechten’ van Sint niet uitgezonderd. De slaafgemaakten kregen allen een nieuwe naam zoals Piet, Willem, Kees en Adriaan.

    Dit zijn allemaal feiten die zo op internet terug te vinden zijn. Alleen al het besef dat de blanke Nederlander de Afrikanen op deze manier behandeld heeft en daar tot op de dag van vandaag nog een karikatuur aan overgehouden heeft, zou je het fenomeen Zwarte Piet als weldenkend mens niet meer moeten willen. Net zoals een weldenkend mens die de ‘goede vriend die kinderen heeft misbruikt’ de rug toe zou moeten keren.

    6 likes
    • Wanneer jou feitenmateriaal net zo kloppend is als het door jouw genoemde aantal slaven (miljoenen !)
      dan weet ik het wel. Volgens het boek ” Afscheid van de koloniën ” geschreven door John Jansen van Galen, zijn er in de loop van 3 eeuwen, in totaal door alle westerse landen, rond 10 miljoen Afrikanen
      weggevoerd.Nederlanders hadden daarbij een aandeel van rond de 5 procent (ongeveer 500.000 dus).
      Om precieser te zijn naar Suriname lopen de schattingen uiteen van 185.000 tot 300.000 à 350.000, en naar Curacao 100.000 en naar St. Eustatius 28.000. Ik vind elke individuele slaaf er een teveel maar jouw overdreven aantal getuigt ook niet van enige realiteitszin. Dus laat aub zwarte piet erbuiten, deze heeft absoluut niets met het slavernijverleden te maken. Dit wordt alleen maar door enkele gefrustreerde, anarchistische haatzaaiers gebruikt om onze maatschappij doelbewust te trachten te ontwrichten !!

      1 likes
  8. Dank ninefornews!100 punten.Dit is precies wat ik bedoel met de gevestigde orde en het verdraaien van geschiedenis.Het mag duidelijk zijn dat er een agenda is en waarom men de geschiedenis nu juist op deze manier de boel manipuleert.”Cui bono”

    7 likes
  9. Goed artikel..
    Dat hele gedoe met “zwarte pieten” schijnt te stammen van onze keltische en noorse voorouders:
    Odin (Wodan) is verandert in Sinterklaas, Odin reed ‘s nachts op zijn achtbenige paard Sleipnir door de lucht.
    Odin symboliseert de shamaan welke het vermogen had te reizen tussen de stoffelijke en onstoffelijke werelden, de negen werelden volgens de noorse mythologie). Odin had altijd een puntige hoed en een speer, deze zijn omgevormd tot de mijter en de staf van Sinterklaas. Odin had altijd twee raven bij zich, en deze raven zijn later verandert in zwarte pieten.

    Ik weet het, dit is ook maar weer een theorie, maar ik vind het een theorie die aannemelijk genoeg klinkt

    6 likes
  10. Een goed boek. Ik bedoel iedereen is een slaaf van de maatschappij. Ben ik demin omdat jou pa een betere auto rijdt dan de mijne.

    5 likes
  11. Goed stuk, moderne slavernij is het echte probleem. Niet het slachtoffer complex in de moderne mens.

    5 likes
  12. Oke Edwin, je zit er weer naast.Natuur.De psychologie probeert onze natuur uit te leggen en kwam dus later.Het proberen te verklaren van menselijke gedragingen die al sinds onze aanwezigheid is geweest.Het is niet veel anders dan religie.Heeft niets te maken met wat ik WENS te zien.STOP nu eens met zaken insinueren en doen alsof je weet wat ik denk en vanuit welk perspectief.Want het klopt totaal niet wat je schrijft.Ik hoop dat je je persoonlijke weerstand opzij weet te zetten en logisch durft na te gaan denken.

    5 likes
  13. Qearthaxis
    Nu ga je de kant van Edwin op.
    Doen alsof je weet wat mijn motieven zijn.Alsof je weet wat mijn intenties zijn en de eventueel gepaard gaande emoties.Erg knap dat je me zo ‘goed’ kent. (sarc)
    Het heeft niets met angst te maken.Maar als je verkiest anders te geloven, ook goed.
    Het tekent je karakter alleen maar.
    Onrecht.
    Dat is waar het om gaat.Het feit dat er geen gelijke behandeling bestaat in dit soort gevallen.
    Alsof ik en mensen die hetzelfde denken het recht niet hebben te onderzoeken en te strijden voor waarheid en erkenning.Het suggereert dat ik het recht niet heb zoals anderen dat wel hebben.Veelzeggend.

    1 likes
    • Waarheid, daar strijd ik ook voor Bataaf, dus schud ik je de hand. Maar m.i. is waarheid niet kenbaar of onder woorden te brengen. Pas als men waarlijk leeft kent men de absolute waarheid nietwaar? Ik denk dat je het met me eens bent dat, hoezeer je jezelf, of de groep waarvan jezelf als onderdeel ziet, ook tekort gedaan vindt, dat je uit naam van de waarheid in ieder medemens altijd de goede bedoelingen een kans moet geven. Ik denk dat er inderdaad grote fouten gemaakt zijn/worden in de westerse maatschappij, waardoor de stabiliteit wordt ondermijnt. Maar durf te benoemen dat fundamentalisme (wat getuigt aan een gebrek aan waarheidsdrang) een groot issue is. Daarnaast is het vanuit natuurlijke logica bekeken onlogisch dat er in bijv. Nederland meer niet-westerse allochtonen wonen dan westerse allochtonen. Was dit zonder de uitvinding van de trein/auto/boot/vliegtuig ook gebeurd? Zouden westwesterse allochtonen dezelfde polarisatie hebben opgeleverd? Natuurlijk niet. Het probleem zit hem niet in de verschillende nationaliteiten in NL, maar in de niet westerse elementen die ervoor kiezen in isolement te leven. Je kunt het absoluut geen burgers kwalijk nemen dat deze cultuurverschillen westen fundamentalistische islam botsen. Wel speelt de overheid hierin een discutabele rol. En dan kom ik weer uit bij verdeel-en-heers.

      Ter illustratie van mijn gedachten: waar vind je in nederland die buitenwijken gevuld met allen maar italianen, of spanjaarden, of hongaren, nou? Denk je dat dat tot dezelfde polarisatie had geleidt? Je kunt bevolkingsgroepen niet na duizenden jaren elkaar niet gekend te hebben ineens vollop gaan mengen en verwachten dat het wel goed komt.

      1 likes
  14. @Edwin
    Tot slot:
    Een quote “Als iemand trots is op zijn/haar ras is, heb ik daar geen enkele moeite mee, en als dat persoon vindt dat hij/zij bewust een relatie aan wil gaan met iemand van hetzelfde ras, PRIMA !
    Waar het mij om gaat is : laat mensen die hier anders over denken ook in hun waarde, en ga ze geen schuldgevoel aan proberen te praten alsof ze bewust hun eigen ras ten gronde willen richten, daar is het me al die tijd om gegaan.”

    Pas nu deze mooie filosofie eens toe op mij.

    Ik heb jou nooit aangevallen om je levensstijl of anderszins veroordeelt.
    Andersom wel.Dat is het punt nu juist.Dat laat zien dat die ‘angst’ waar je zo op hamert bij jou ligt en niet bij mij.(dit is een constatering en geen insinuatie).Het gaat om waarheidsbevinding en bestrijding van onrechtmatige behandeling waar jij goede voorbeelden van geeft.En waar dit artikel een als bron voor dient.
    Je vindt mijn gedachtengoed ‘eng’.Nogmaals, niet bij mij zoeken en neerleggen.
    Laat mij ook in mij waarde zoals je dat zo mooi uitlegt in jouw bovenstaande quote.

    Voor nu heb ik genoeg gezegd.

    Grts

    2 likes
  15. Edwin, mooi verwoord, denk er net zo over, !

    1 likes
  16. Ik citeer: ‘Er zijn momenteel meer slaven dan ooit. Uit de Global Slavery Index blijkt dat wereldwijd bijna 30 miljoen mensen als slaaf leven.’

    Ik ben benieuwd naar context. Het absolute getal ’30 miljoen mensen’ verteld mij niet of er meer mensen als slaaf leven dan ooit. Wel als deze als een percentage van de totale wereldbevolking wordt gegeven, en dan vergeleken met een eerder percentage.

    1 likes
  17. Daar gáát m’n Blanke Vla!

    1 likes
  18. Wouter Vanbelleghem

    We zijn allen slaaf aan het monetaire systeem, dat in handen is van privé banken. Als je een cijfer wil, denk ik dat bijna iedereen uitmaakt van die vorm van moderne slavernij. Je word in die gevangenis geboren, die je niet kan ruiken, proeven of voelen (The Matrix). De discussie als zou er meer blanke slavernij zijn als zwarte? Is verleden tijd. Wat maakt het uit dat één of andere idiote slavendrijver zwart of blank was? Het was een mens. En idd als mensdom mens-DOM, zijn we ver van het dieren-RIJK, noch helemaal niet verlost van slavernij in welke vorm dan ook.

    1 likes
  19. Prachtige statistieken en cijfers geeft deze man wel, maar uiteindelijk zijn het wel alleen de zwarten geweest die moesten vechten voor hun stemrecht en die daarna wel fikse racisme in de vorm van ophangingen enz hebben moeten verduren, het heeft die blanken dus niet op dezelfde manier getekend..

    1 likes
  20. kort en bondig ……je ziet nu niks terug van slavernij wat refereert naar de blanke waarom wel voor de donkere mensen …. het klopt bijna elk ras of volk heeft in het verleden te maken gehad met slavernij maar je ziet het niet of nauwelijks terug ..waarom kunnen mensen niet begrijpen dat als een bepaald volk zwarte piet ziet er een pijnlijk hoofdstuk naar boven komt… hetzelfde als joodse mensen neo nazis of haak en kruis zien dat is ook pijnlijk voor hun. i rest my case

    1 likes
    • Waarom zou je als kleurling terugdenken aan je verleden bij het zien van zwarte piet?? Heb jij dat gevoel ook bij een Duitser? dat is nog veel recenter gebeurd. Nee, want jij hebt het niet aan den lijve meegemaakt. Zo ook Sylvana en trawanten, zij hebben slavernij ook niet aan den lijve meegemaakt, hoezo zijn ze dan ‘de dupe’ van zwarte piet? Hoezo ‘doet het hen dan pijn’?? Verklaar je nader. Je moet iets wat honderden jaren geleden gebeurd is niet uit zijn verband rukken.

      0 likes
  21. Ook ik heb getracht te reageren op het artikel dat een bepaalde groepering verspreidt over het internet, met aanname van de Professor. Ironische genoeg heeft deze groepering de reply op haar site geblokkeerd.

    Hier is mijn reactie.

    Afrikanen leefde reeds op Iberia, voordat de huidige Spanjaard daar leefde.
    Dus kunnen wij concluderen dat de huidige Spanjaard het gebied annexeerde na de invasie. Welke werd heroverd door de Afrikaan.En daarna wederom werd veroverd door de huidige Spanjaard. De huidige Spanjaard is overigens verwant aan de vroege Arabier.

    *Applications of Evolutive Archeology: Migrations from Africa to Iberia in the Recent Prehistory

    J. L. Escacena Carrasco

    “This work develops a hypothesis on the origin of a cultural complex which was established in the southwest quadrant of the Iberian Peninsula around the transition from the IV to III millennium BC*. The rupture observed between the cultural groups studied herein and those proceeding them in southern Iberia can also be explained by other mechanisms not migratory movements but important accelerations in the change of human behavior. In addition, the close similarities with other peri-Mediterranean cultures may be due to convergence phenomena. The diffusionist explanation that we are presenting has previously been put forward based only on archeological arguments (Escacena et al. 1988). If we recall again the hypothesis that accredits the cultural dispersion to population movements, it is in order to offer an understanding for other studies, above all, genetic and linguistic ones, that support these connections of the North African world with the Iberian Peninsula during the recent prehistoric period.”

    http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-1-4615-4231-5_6

    *Derived immune and ancestral pigmentation alleles in a 7,000-year-old Mesolithic European

    Carles Lalueza-Fox

    “The SNPs around the two diagnostic variants (red arrows) in these two genes were analysed. The resulting haplotype comprises neighbouring SNPs that are also absent in modern Europeans (CEU) (n = 112) but present in Yorubans (YRI) (n = 113). This pattern confirms that the La Braña 1 sample is older than the positive-selection event in these regions. Blue, ancestral; red, derived.”

    Nature 507, 225–228 (13 March 2014) doi:10.1038/nature12960

    En arabieren handelde in mensen, algemeen. Dus ook in Europeanen, Aziaten en Arabieren. Niet exclusieve in Afrikanen, of negers zoals jij het vermeldde. Groot verschil, toch?

    Er waren ook Spaanse Moren, Moriscos genaamd. Later in de 14e-15e eeuw gingen Europeanen naar Afrika met als doel slaven te ronselen. Helaas voor hen werden sommige in ballingschap genomen en verkocht als slaaf in Noord Afrika. Vele van deze slaven werden echter weer vrijgekocht door hun Staat. Waaronder ook Nederland. Enkele bleven in Afrika. De Ottomanen (Turken) maakte Europeanen tot slaaf en namen deze naar Noord Afrika, tijdens de Ottomaanse overheersing in Noord Afrika.

    Wat ook ontbrak in uw pleidooi, was de slavernij van Vikingen die Europese slaven verhandelde en verscheepte naar onderanderen IJsland. Dit was zelf na dat de Engelsen eeuwen lang Europeanen als slaaf hadden verhandeld.

    *”Slaves or thralls were amongst the most important commodities traded by the Vikings. They acquired slaves primarily on their expeditions to Eastern Europe and the British Isles. They could also obtain Viking slaves at home, as crimes like murder and thievery were punished with slavery. For example, a woman who stole could be punished by being forced to become her victim’s slave.”

    http://natmus.dk/en/historical-knowledge/denmark/prehistoric-period-until-1050-ad/the-viking-age/power-and-aristocracy/slaves-and-thralls/

    Terug naar de factor Moren, de Moren kende niet alleen Moslims als Moor, maar ook Joden en Christelijke Moren. Waarom? Omdat de Moor in Europa bekend stond als een Zwarte Afrikaan. Sedert vroeg contact met Griekenland, waar dan ook de etymology van het woord Moor ligt. En de zwarte Afrikaan maakte deel uit van het Romeinse leger, en was dus in verstrekkende gebieden in Europa. Een van de voornaamste personen is De Heilige Mauritius.

    *”Αἰθίοψ , οπος, ὁ, fem. Αἰθιοπίς , ίδος, ἡ (Αἰθίοψ as fem., A.Fr.328, 329): pl.

    A. “Αἰθιοπῆες” Il.1.423, whence nom. “Αἰθιοπεύς” Call.Del.208: (αἴθω, ὄψ):—properly, Burnt-face, i.e. Ethiopian, negro, Hom., etc.; prov., Αἰθίοπα σμήχειν ‘to wash a blackamoor white’, Luc.Ind. 28.

    2. a fish, Agatharch.109.

    II. Adj., Ethiopian, “Αἰθιοπὶς γλῶσσα” Hdt.3.19; “γῆ” A.Fr.300, E.Fr.228.4: Subst. Αἰθιοπίς, ἡ, title of Epic poem in the Homeric cycle; also name of a plant, silver sage, Salvia argentea, Dsc.4.104:— also Αἰθιόπιος , α, ον, E.Fr.349: Αἰθιοπικός , ή, όν, Hdt., etc.; Αἰ. κύμινον, = ἄμι, Hp.Morb.3.17, Dsc. 3.62:—Subst. Αἰθιοπία , ἡ, Hdt., etc.
    2. red-brown, AP7.196 (Mel.), cf. Ach. Tat.4.5.”

    http://perseus.uchicago.edu/cgi-bin/philologic/getobject.pl?c.2:2:138.LSJ

    *”Analysis of the ‘Ivory Bangle Lady’ and others like her, contradicts common popular assumptions about the make up of Roman-British populations as well as the view that African immigrants in Roman Britain were of low status, male and likely to have been slaves.”

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/north_yorkshire/8538888.stm

    *”Although most of Britain’s one million people who define themselves as “Black or Black British” owe their origins to immigration from the Caribbean and Africa from the mid-twentieth century onwards, in reality, there has been a long history of contact with Africa. Africans were first recorded in the north 1800 years ago, as Roman soldiers defending Hadrian’s Wall.”

    http://www.sciencedaily.com/releases/2007/01/070124072328.htm

    Het punt van de Trans Atlantisch Slavernij heeft ook veel passages die niet kloppen. Dus ook hier een aantal opmerkingen.

    Ten eerste: Obama behoort tot de nieuwe komende Afrikanen Amerikanen, zoals vele andere uit West-, Oost-, Zuid- en Noord Afrika. mensen als Riyana behoren tot de groep die van oudsher via de Trans Atlantische Slavernij in Amerika terecht zijn gekomen. De Trans Atlantische Slavernij i is ook wel bekend als “chattel slavery”, omdat deze uniek is van andere vormen, in de zin dat exclusief Afrikanen werden verhandeld. Terwijl andere vormen slavernij multi-ethnische waren.

    Uit uw, redenering blijkt ook dat de Afrikaan tevreden moet zijn met slavernij, omdat het hen zogenaamd goeds gebracht zou hebben. Ik moet ook hier uw argumenten weerleggen.
    Aangezien West Afrika grotere rijkdom kende dan West /Europa en ook educatief op een hoger niveau lag dan West Europa. Denk hierbij onder andere aan Timboektoe.

    Uw argument dat Afrikanen zich vrijwillig verkochten is ok niet helemaal waar. Er waren wel degelijk stammen die terug vochten tegen overheersing. Al dit niet weglaat dat er Afrikaanse collaborateurs waren die andere Afrikanen verhandelende. Het concept is vergelijkbaar aan collaborateurs/ NSB’ers in Nederland tijdens de 2e WO.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_collaborateurs_in_de_Tweede_Wereldoorlog

    http://www.tweedewereldoorlog.nl/themas/collaboratie/

    1 likes
  22. Vervolg op de voorgaande post

    And indeed this history/ tradition goes back along time.

    Introduction:

    Slaves

    Not everyone was free to come and go as he or she liked. Some people were slaves or ‘thralls’. Slaves did the hardest, dirtiest jobs. People could be born slaves. The child of a slave mother and father was a slave too, but the child of a slave mother and a free father was free. Many slaves were people captured in a Viking raid. Viking traders sold slaves in markets, but slave-trading in England was stopped in 1102.

    Source:

    http://www.bbc.co.uk/schools/primaryhistory/vikings/family_life

    The 10th century

    The Aristocracy – The Anglo-Saxon territory was divided into seven separate kingdoms commonly referred to as the heptarchy. Each kingdom was ruled by a king, the king’s sons who were called aethlings and the ruling nobility known as the eoldermen. (Anglo-Saxon village) The basic unit of land was called the hide which was enough land to support one family and varied in size from 40 acres to 4 square miles. Approximately one hundred hides formed the unit known as the ‘hundred’, and each village or shire contained many hundreds. (another Anglo-Saxon village) For each hundred, one leader known as the ‘hundred eolder’ was responsible for administration, justice, and supplying military troops, as well as, leading its forces. The office was not hereditary, but by the tenth century the office was selected from among a few outstanding families.

    The thane, similar to the knight, stood at the lowest echelon of the aristocracy. Good service by a thane resulted in gifts, the granting of lands, and elevation to eolderman. Members of the clergy held the title of thane as they were considered one of ‘God’s thanes’, and bishops generally held the position of eolderman.

    The Middle Class – The middle class was divided into three main classes of freemen, also known as ceorls: The geneatas, a peasant aristocracy who paid rent to their overlord, the kotsetlas, and the geburs, or lower middle class. All ceorls had the right and duty to serve in the fyrd, which was the Anglo-Saxon military. Ceorls won promotion through economic prosperity or military service. If a ceorl possessed five hides of land, he became entitled to the rights of a thane, but could not be elevated to the position of thane or eolderman.

    The lower class – At the lowest end of the social strata was the slave or bondsmen, also known as the theow. Although they were slaves or bondsmen, they were entitled to certain provisions, such as grain. The slaves were allowed to own property and could earn money in their spare time which allowed them to buy their freedom. When times were difficult people sold themselves into slavery to ensure they were provisioned.

    The early Anglo-Saxon society was organized around clans or tribes and was centered around a system of reciprocity called comitatus. The eoldorman expected martial service and loyalty from his thanes, and the thanes expected protection and rewards from the lord. By the middle of the ninth century the royal family of Wessex was universally recognized as the English royal family and held a hereditary right to rule. Succession to the throne was not guaranteed as the witan, or council of leaders, had the right to choose the best successor from the members of the royal house.

    The military organization – As stated above, the military organization was called the fyrd, which consisted of highly trained thanes chosen from each hundred. Thanes became ‘professional’ warriors because their position within the society depended upon it. In peace time the thanes had to serve one month out of every three in rotation, so there was always a sizeable force on call. Loyalty to a lord was the greatest virtue for the thane, and if their lord or king died in battle, his men were expected to die avenging his death, as it was considered dishonorable to leave the battlefield on which the military leader had been slain. Those who did were executed by their lord’s successor for their disloyalty. The Fyrd also served as a police force when not at war.

    Religion and the role of the church – (St Alpheges church) (St. Wereburg) Besides the spiritual functions of the church, the Church also fulfilled the functions of a ‘civil service’, and for the nobility, an educational system. The Church and the government needed men who could read and write in English and Latin to write letters and keep accounts. (illuminated manuscripts) The words ‘cleric’ and ‘clerk’ have the same origin, and every nobleman would have at least one priest to act as a secretary.

    Economy – The economy of the early middle ages was not cash based. (Anglo-Saxon clothing) Even though coins were minted, their use was not widespread, and most goods were bartered. (jewelry and pottery) Trade relied upon transport to be effective, and water was the preferred method of transport. For this reason, the most successful markets were near rivers.

    Slavery was an important part of the Anglo-Saxon economy. Almost all the slaves traded in the early middle ages were captured in raids or warfare. It seems to have been the practice to kill the leaders of the losing army and enslave the local villagers. The English conquest of Cornwall led to the enslavement of many of the indigenous Celts. At the Westminster Council of 1102ce, slavery was abolished.

    Source:

    http://www.uta.edu/english/tim/courses/4301w99/ashc.html

    David Wyatt, Ph.D. (2003) in History, Cardiff University, is the Co-ordinating Lecturer in History at Cardiff University’s Centre for Lifelong Learning.

    Slaves and Warriors in Medieval Britain and Ireland,800-1200

    1 likes
  23. Discriminatie bestaat niet als een op zichzelf staand feit, het wordt in het leven geroepen doordat mensen iets aan een gebeurtenis verbinden (zoals Zwarte Piet en het slavernij verleden) en dat vervolgens aankaarten als zijnde Racisme waarna (zoals deze mensen verwachten) een reactie komt van andere mensen zodat ze in volle glorie kunnen zeggen dat ze gediscrimineerd worden (dit wordt gekweekt en gevoed).. dat is onzin natuurlijk en dat weet iedereen (deze mensen weten het zelf ook wel hoor)..
    Maar het zijn dingen die ze zelf de wereld in helpen waarna ze in volle onschuld de rondte in kijken en zich wentelen in hun slachtoffers rol..

    Voor mensen die het niet erg snappen zal ik wat duidelijker zijn.. ik plaats hier een foto van mijzelf… daar is op zich niets mee aan de hand zou je zeggen, nou er is alles mee aan de hand en ik zal dat uitleggen….
    Mensen die deze hele Zwarte Piet discussie hebben aan gezwengeld zullen zeggen bij het kijken naar die foto dat ik een Fascist, Racist ben en ook nog Discriminerend ben…. Het geval is dat in het verleden de Slavenhandelaren een Witte Vilt droegen (zo word zo’n hoed genoemd) en dat ik bij toeval ook een Witte Vilt heb.. Zo hier leg ik een link met iets (mijn hoed) en een gebeurtenis (Slavernij verleden) en dat maakt mij meteen een Fascist en een Racist in de ogen van die Anti Zwarte Piet figuren… vreemd?… nee hoor.. deze mensen denken zo.. jammer..

    Race hustler die herstelbetalingen eist voor slavernijverleden.
    Verene Shepherd – VN topvrouw – is een radicaal linkse activist die wil dat we een schadevergoeding betalen aan Caribische eilandjes vanwege de slavernij.
    Er is in Nederland woedend gereageerd op uitspraken van VN-rapporteur Verene Shepherd. Zij zei namelijk dat Zwarte Piet inherent racistisch is en dat het aan premier Rutte is om daar nu al iets aan te doen; Zwarte Piet moet worden afgeschaft.
    Let wel, die uitspraken komen dus voordat de VN zijn onderzoek naar Zwarte Piet heeft afgerond. Ik weet dus al wat de uiteindelijke conclusie zal zijn.
    Veel mensen reageerden niet alleen woedend, maar ook verbaasd; meen die dame dat nou? Hoe kan iemand zoiets zeggen over ons mooie kinderfeest?
    Helaas komt het voor mensen die Shepherd kennen allerminst als een verrassing. Deze dame is namelijk één van de drijvende krachten achter een rechtszaak die onlangs is aangespannen tegen ons land. Doel ervan is om ons geld uit de zak te kloppen – 14 Caribische eilandjes (waaronder een paar belastingparadijsjes) eisen geld van ons als genoegdoening voor de slavernij. Als in: de slavernij waaraan 150 jaar geleden een einde kwam. Ik citeer deze VN rapporteur zelf maar eventjes:

    “As the International Year for People of African Descent draws to a close, reparation for slavery seems to be the only way to improve relations between Europe, Africa and the Caribbean. An apology from the former colonies would be a start towards achieving justice, building goodwill and peace in the world and promoting high ethical standards.”

    Let wel, er is een reden dat ze schrijft dat het een “goed begin” zou zijn. Zij en de Caribische eilanden in kwestie willen namelijk veel meer: we zouden ze ook schadeloos moeten stellen, wat inhoudt dat een paar miljarden van ons eisen. En ook wel meer dan een paar:

    “There is clear precedent. Professor Chinweizu noted in his plenary address at the First Pan-African Conference on Reparations held in Nigeria in 1993 that perhaps the most famous case of reparations was that paid by the German state to the Jews in territories controlled by Hitler’s Germany, and to individuals to indemnify them for persecution. In the initial phase, these included $2 billion to make amends to victims of Nazi persecution; $952 million in personal indemnities; $35.70 per month per inmate of concentration camps; pensions for the survivors of victims; $820 m on to Israel to resettle 50,000 Jewish emigrants from lands formerly controlled by Hitler. All that was just the beginning…
    “Perhaps the most blatant example of historic reparation was that of Haiti where under an 1825 ‘agreement’ Haiti was forced to pay 150 M gold French francs (about US$21 billion in today’s money, according to deposed President Aristide) to France in exchange for recognising it as a sovereign nation, thereby ending the 21 year isolation from the international community it had faced for its ‘audacity’ in taking its freedom.
    The second historic reparation case occurred in 1834, when at Emancipation enslavers argued that the freeing of enslaved people by British legislation was a violation of their property rights and demanded compensation. Britain paid £20,000,000 as compensation – over 1 billion pounds in today’s money.”

    Hier kunt u het hele verlanglijstje van mevrouw Shepherd zien. De belangrijkste punten zijn:

    “[We want to create] compensation mechanisms that would contribute to the development of the claimant states. First of all, we want Europe to apologise, because so far they have issued statements about their regret, but no country has apologised. Then we want infrastructure for development: schools, health centres, roads, hospitals.”

    Scholen, ziekenhuizen, wegen… allemaal van onze centen. Omdat mevrouw vindt dat wij ons schuldig moeten voelen over iets waar 150 jaar geleden al een einde aan kwam.
    Nu is het merkwaardige aan dit verhaal dat we Suriname en Caribische eilanden sinds jaar en dag financieel ondersteunen. Zo hebben we Suriname bij onafhankelijkheid al een enorme zak geld gegeven. Sindsdien geven we nog steeds geld uit het budget voor Ontwikkelingssamenwerking (OS). Ook de Antillen hebben in de afgelopen decennia bakken met geld gekregen. Vreemd genoeg weten we alleen niet waar Antilliaanse leiders dat aan hebben uitgegeven.

    Door een rammelende subsidieboekhouding van de Nederlandse Antillen is van 270 miljoen aan ontwikkelingsgeld niet te achterhalen of dat goed is besteed. Bovendien is met een deel van de subsidies gefraudeerd, meldt het AD. Het subsidiegeld ging naar stichting Sona (Stichting Ontwikkeling Nederlandse Antillen), waarvan Wilbert Stolte tussen 2008 en 2011 penningmeester was. Stolte is nu de hoogste bestuurder van de Caribische eilanden Bonaire, Sint Eustatius en Saba.
    Kortom, we hebben al betaald. Teveel zelfs.
    Gezien haar normale werkzaamheden viel het te verwachten dat Shepherd de Zwarte Piet traditie in de context van haar eigen slavernijverhaal plaatst. Het overduidelijke doel is ons een schuldcomplex aan te praten zodat ze de kans te vergroot dat we bovenstaande slavernijzaak al bij voorbaat gaan schikken. Het gaat niet om Zwarte Piet zelf, maar om gratis geld. Niets meer, niets minder.

    Ok, om terug te komen op deze Zwarte Piet discussie ben ik eens wezen zoeken in de culturele aangelegenheden van het thuisland van Verene Sheperd en Quinsy Gario. Ik kan niet begrijpen dat deze twee mensen hier een cultureel kinderfeest wil verbieden terwijl in het thuisland (Jamaica) culturele feesten zijn die eigenlijk het daglicht niet kunnen verdragen,feesten die door kinderen overgenomen worden van hun ouders..

    Zo, vertel mij nu eens wat nu erger is, een kinderfeest hier (Sinterklaas en Zwarte Piet) of een cultureel feest op de Bovenwindse Eilanden (Carnival)..

    https://www.facebook.com/photo.php?v=684287114946151

    Het is jammer dat Verene Shepherd er een dubbele agenda erop na houdt want (zoals ik al aangegeven had) komt het hele Sinterklaas feest haar goed van pas om haar zaak kracht bij te zetten, eigenlijk heeft ze Zwarte Piet misbruikt hiervoor door een koppeling te maken tussen Zwarte Piet en het Slavernij verleden en er zijn jammer genoeg een aantal mensen die dit aangrijpen om te doen wat ze willen doen…… inderdaad erg jammer…. Wat ik overigens frappant vindt is dat het overgrote deel van de Slaven verkocht werden aan Arabieren… daar zit tegenwoordig het grote geld met de Olie rijkdommen…

    Ik weet zeker dat deze dame daar haar vingers niet aan wil branden

    Do I ring a Bell ??

    0 likes
  24. De Filipijnen , althans de middenklasse , gebruiken hun eigen burgers als slaven. Ze verblijven intern, werken van 5 uur des ochtends tot veelal 9 uur des avonds . Komen de deur niet uit zonder begeleiding en krijgen +- 3000pesos (60 euro ) per maand. Miljoenen!
    Vandaar de vlucht van honderdduizenden vooral naar het Midden Oosten waar vooral de jonge vrouwen veelal misbruikt worden voor een 300/400 euro per maand.

    0 likes

Laat een bericht achter

Let op! Als je een reactie achterlaat ga je automatisch akkoord met onze spelregels. Klik hier om onze spelregels te zien.

Je e-mail adres wordt niet getoond.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*

x

Check Also

Amerika is geen supermacht, maar een kolonie van Israël. Joodse politieke activist legt de vinger op zere plek

Amerika is geen supermacht, maar een kolonie van Israël. Joodse politieke activist legt de vinger op zere plek

De regering-Trump heeft naar verluidt besloten uit ...

Missie van 'onze jongens' in Mali was direct verbonden met zetel in VN-Veiligheidsraad. Historicus onthult echte reden achter militaire interventies

Missie van ‘onze jongens’ in Mali was direct verbonden met zetel in VN-Veiligheidsraad. Historicus onthult echte reden achter militaire interventies

Het kabinet heeft bekendgemaakt dat de Nederlandse ...

Ervaar de diepste
ontspanning ooit
  • Voel je snel 100% beter met de heerlijkste, diepste ontspanning ooit
  • Geniet snel van een fijne, intens diepe rust en krijg meer energie
Je meldt je hiermee aan op de 100% gratis en vrijblijvende Trancewerk nieuwsbrief. Je kunt je altijd weer afmelden.
Trancewerk stuurt gegarandeerd nooit spam en je gegevens blijven beschermd.
50%
Dankjewel voor je aanmelding.

Er is een e-mail verstuurd met een bevestigingslink.

Deze e-mail is afkomstig van Trancewerk.nl. Zij stellen de sessie 'Diepe Ontspanning' gratis ter beschikking.

Ga naar je mailbox en open de e-mail.

Klik op de bevestigingslink en je ontvangt binnen enkele minuten instructies...

Heel veel plezier!


P.S.: Dit geschenk kost normaal € 49,99.
Je krijgt dit gratis, omdat je je aanmeldt op de Trancewerk nieuwsbrief. Dit is 100% vrijblijvend, kost niets en je kunt je altijd weer afmelden.
Leer wat de échte oorzaak is van je overgewicht en los dit op
Bijna klaar...
Ontdek waarom een dieet NOOIT blijvend werkt en wat wél werkt
Krijg onbetaalbare tips en trucs die tot een permanent slank lijf leiden
Je meldt je hiermee aan op de 100% gratis en vrijblijvende Trancewerk HypnoSlank e-cursus. Je kunt je altijd weer afmelden.
Trancewerk stuurt gegarandeerd nooit spam en je gegevens blijven beschermd.
50%
Dankjewel voor je aanmelding.

Er is een e-mail verstuurd met een bevestigingslink.

Deze e-mail is afkomstig van
Trancewerk.nl. Zij stellen de e-cursus 'HypnoSlank' gratis ter beschikking.

Ga naar je mailbox, open de e-mail
en klik op de bevestigingslink en je
ontvangt binnen enkele minuten
les 1...

Heel veel plezier!


P.S.: Met deze gratis e-cursus loop je
het 'gevaar' dat je binnenkort je
garderobe kunt vervangen met
kleinere maten!
PGlmcmFtZSBzcmM9Ii8vd3d3LnBheXByby5ubC9wcm9kdWN0ZW4vaW50ZXJuZXRfc3VjY2VzX2dpZHNubF8tX2ludGVybmV0X21hc3RlcmNsYXNzLzMzMDY2LzMxMjUxL2l3Yy9odHRwczovL3d3dy5pbnRlcm5ldHN1Y2Nlc2dpZHMubmwvaXdjX3JlZGlyZWN0IiBuYW1lPSJteWlGcmFtZSIgc2Nyb2xsaW5nPSJubyIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIG1hcmdpbmhlaWdodD0iMHB4IiBtYXJnaW53aWR0aD0iMHB4IiBoZWlnaHQ9IjEwMCUiIHdpZHRoPSIxMDAlIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+