De 11-jarige Mikaila Ulmer uit Austin in de Amerikaanse staat Texas verkoopt BeeSweet Lemonade, limonade die naar oma’s recept wordt gemaakt met lijnzaad en honing. Het recept stamt uit de jaren veertig.
Toen Mikaila las over de afnemende bijenpopulatie en het gevaar dat daarvan uitgaat voor onze voedselketen, móest ze iets doen om de bedreigde beestjes te helpen. De meeste wetenschappers denken dat de bijensterfte wordt veroorzaakt door pesticiden die sommige boeren op hun gewassen spuiten, aldus het meisje.
Ze besloot lokale honing toe te voegen aan haar zelfgemaakte limonade en die te verkopen, om dan een deel van de opbrengst aan internationale organisaties te doneren die bijen beschermen.
Tijdens het ABC-programma Shark Tank overtuigde ze Daymond John, directeur van FUBU, om 60.000 dollar in haar bedrijf te investeren. Na haar tv-optreden sloot de piepjonge ondernemer ook een deal met de Amerikaanse supermarktketen Whole Foods om de limonade te verkopen in 55 winkels in vier verschillende staten. Deze maand sloot ze nog een miljoenencontract met United Natural Foods.
“Toen ik vier jaar oud was, werd ik in één week tijd twee keer gestoken door een bij,” vertelde Mikaila aan NBC. “Het deed pijn. Ik was doodsbang voor bijen.” Die angst inspireerde haar om meer te weten te komen over de insecten. Ze besloot haar eigen limonade te maken met lokale honing.
[Metro]
Biden gaat viral met vraag aan journalist over Democraten die kinderbloed drinken
Verloren schat achter IJslandse waterval?
Bewijs dat groepsbewustzijn meetbaar effect heeft op de wereld
Bill Gates spreekt Britse premier over uitrol wereldwijd vaccinatieprogramma: ‘Grootste operatie sinds Tweede Wereldoorlog’
Vooraanstaand medisch tijdschrift: “Cannabis is medicijn”
Maak kennis met de dokter die groente en fruit voorschrijft in plaats van medicijnen
Data medicijnonderzoek vaak niet gepubliceerd
Ongewenste gedachten! Heb jij er last van?
WEF-plannen uitgerold in Schotland: 20-minutensteden en tijdperk van privéautogebruik ‘is voorbij’