Als je denkt dat je veel keus hebt op het moment dat je met je winkelwagen door de supermarkt loopt, heb je het mis. Uit onderstaande afbeelding blijkt dat keuze een illusie is.
Wist je dat de snoepreep van KitKat en shampoo van L’Oréal eigendom zijn van hetzelfde bedrijf – Nestlé? De 10 grootste multinationals bepalen voor het overgrote deel wat mensen over de hele wereld in supermarkten kopen.
Deze corporaties creëren een keten van kleinere merken die zich specialiseren in verschillende producten, maar uiteindelijk gaat het geld van de consumenten naar de top 10.
Toen activisten besloten om Nestlé te boycotten vanwege onethische praktijken, kozen ze er toen ook voor om geen kleding te dragen van Ralph Lauren, Armani of Diesel, of producten te weren van Vichy en Garnier? Het is heel erg moeilijk om iets te boycotten. De bedrijven krijgen hun geld toch wel. Als rechtsom niet lukt, gaan ze linksom.
VIDEO: “Zijn jullie bezorgd over vluchtelingen? Stop dan met het steunen van terroristen”
CIA-agent onthult eindelijk de waarheid over de Irak-invasie: “Saddam was de meest waardige persoon in de kamer”
Ik zag een UFO en werd meegenomen door buitenaardse wezens. Amerikaanse rapper baart opzien
Dit moet u zien: dame van de Brexit Party sloopt D66’er Sophie in ’t Veld in het Europees Parlement
Kamerlid haalt fel uit naar D66: ‘Die partij is een dogmatische sekte’
Mysterieus torenvormig web ontdekt in Peruaanse Amazone
Trump haalt ongenadig hard uit naar media in persconferentie en promoveert CNN naar ‘zeer nepnieuws’
Autistische jongen met hoger IQ dan Einstein getipt voor Nobelprijs
Auto op water moet luchtkwaliteit Filipijnse zomerhoofdstad verbeteren