Op 8 juli 1947 vond het beroemde Roswellincident plaats. In eerste instantie werd gemeld dat in Roswell in de staat New Mexico een vliegende schotel was gecrasht. Het leger zei later dat het ging om een neergestorte weerballon. Dat meldt de Britse Daily Express. Volgens velen houdt de overheid informatie achter en is er zelfs sprake geweest van buitenaards bezoek.
In een documentaire getiteld ‘UFOs im Dritten Reich’ wordt het incident gelinkt aan een testvlucht van de ‘Bell’ of ‘Glocke’, een vaartuig met een futuristische aandrijving gebaseerd op elektrisch geladen deeltjes.
In de documentaire, die is uitgezonden op N24, wordt gesteld dat het vaartuig de voorloper was van moderne stealthvliegtuigen. Het zou gemaakt zijn door de bedenkers van de V2-raket, die na de Tweede Wereldoorlog naar de Verenigde Staten zijn overgebracht.
Eén van hen was SS-generaal Hans Kammler. Hij stond aan het hoofd van belangrijke defensieprojecten in het Derde Rijk en realiseerde onder meer de werkkampen in Auschwitz en geheime fabrieken waar de V2-raket werd gebouwd.
De documentairemakers baseren zich op een schat aan archiefmateriaal. Eén van de experts is Igor Witkowski, een Poolse oud-journalist en historicus. In zijn boek ‘Prawda O Wunderwaffe’ uit 2000 schrijft hij uitgebreid over ‘belvormige vaartuigen’ die waren gemaakt door de nazi’s. Volgens Witkowski wilde Hitler alleen de allerbeste wetenschappers en ingenieurs.
De Duitse ingenieur Georg Klein beweerde dat dergelijke ontwerpen ten tijde van het Derde Rijk op grote schaal werden uitgewerkt. Klein, die na de oorlog aan de slag ging als ruimtevaartingenieur, zei: “Dat is wat ik met mijn eigen ogen zag, een nazi-UFO.”
Bemanningsleden van Britse en Amerikaanse bommenwerpers zagen in de lucht boven Duitsland geregeld vreemde objecten. Gedacht wordt dat ze getuige zijn geweest van testvluchten van de Bell. De documentairemakers onderzoeken de mogelijkheid dat tijdens het Roswellincident een andere nazi-UFO is neergestort, het zogeheten Schriever-Habermohl-model.
Rudolf Schriever en Otto Habermohl werkten tussen 1941 en 1943 aan het project in Praag, maar de plannen werden na de oorlog overgebracht naar Amerika. Het was oorspronkelijk een Luftwaffe-project, maar al snel werd het project overzien door minister van bewapening Albert Speer. In 1944 werd het project overgenomen door Kammler.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog kwamen de geallieerden geregeld mensen tegen die beweerden de vliegende schotels uit Praag te hebben gezien. Joseph Andreas Epp, een ingenieur die betrokken was bij het Schriever-Habermohl-project, zei dat er in totaal 15 prototypes gebouwd zijn.
Ex-MIVD-baas fantaseert aan tafel bij NPO over executeren Baudet, FVD doet aangifte
Geboortecijfer Zweden keldert: ‘Zoiets hebben we nog nooit gezien’
Over 8 jaar is de helft van alle kinderen autistisch. De oorzaak is schokkender dan je denkt
Windmolens veel minder effectief dan gedacht. Toekomst windenergie op losse schroeven?
Hou je vast: Oud-presidentskandidaat onthult de echte lijst met verspreiders van nepnieuws
Kristallen zijn magisch (video)
Het is echt. Vrouw vertelt wat ze zag toen ze 27 minuten lang ‘dood’ was
Mel Gibson maakt 4-delige docureeks over kindersekshandel in onder meer Oekraïne
‘De Maya’s zeggen niets. De Maya’s zijn erg vredig. Ze zijn niet bezorgd’