“We genieten allemaal wel eens van zoete frisdranken, maar laten we eerlijk zijn: het is vergif.” Grafisch ontwerper Fabio Pantoja uit Nicaragua ontwierp met die boodschap een ‘eerlijk logo’ voor Coca-Cola.
Het eerlijke logo bevat nog steeds het karakteristieke lettertype en de Coca-Colaletters, maar in plaats van witte letters gebruikte Pantoja alle lichaamsdelen en organen die worden aangetast door de zoete drank in de vorm van letters.
Onder meer de hersenen, de lever, blaas, maag, dunne darm, nieren, het zenuwstelsel, de botten, het hart, de ogen, dikke darm, huid en de pancreas worden beschadigd al je Coca-Cola drinkt.
Pantoja zegt dat hij het ontwerp vooral heeft gemaakt om er zelf een les uit te trekken. “Ik wil Coca-Cola niet bekritiseren, het is gewoon een geheugensteuntje om dat vergif voor eens en voor altijd niet meer te drinken.”
Frisdrank lost tandglazuur op en is gelinkt aan onder meer een verhoogd risico op diabetes, hartziekte, osteoporose en voortplantingsproblemen. Toch blijven we er ieder jaar liters van naar binnen werken.
De wereldbevolking komt massaal in opstand. Is het einde van het kapitalisme in zicht?
Ze draaien er niet langer omheen: premier Trudeau zinspeelt op ‘Great Reset’
Professor Amsterdam UMC spreekt zich uit: ‘Ik kan niet meedoen aan een systeem dat leidt tot vaccinatiedwang’
VIDEO: Nederlander leefde als oermens in de Pyreneeën en komt als herboren terug
Ravne: gezondheidsbevorderend ondergronds labyrint (video)
Duitse minister wil centra oprichten waar je politiek incorrecte buren kunt aangeven
Woede om dreigende boete voor Ongehoord Nederland: ‘We leven in een heel eng land’
De geplande monsteruitgaven voor het terugdringen van CO2 zijn niet bedoeld om de planeet te redden. Dit is de werkelijke reden
Russell Brand: “Het maakt niet uit wie de Amerikaanse verkiezingen wint, we zijn hoe dan ook de pineut”