De 19-jarige Tarik Z., die donderdag enorme ophef veroorzaakte na met een nepwapen het NOS-gebouw binnen te dringen, heeft al jarenlang een obsessie. Een oud-klasgenoot liet aan Hart van Nederland weten dat hij al in zijn tijd op de middelbare school geobsedeerd was door complottheorieën.
Ook lijken complotten voor hem de reden te zijn geweest om zendtijd te eisen bij de NOS. Hij zei zelf dat hij geen terroristisch motief had, maar belangrijk wereldnieuws wilde verkondigen.
Tarik heeft in de loop der jaren honderden video’s bekeken op internet waarin wordt afgerekend met ‘de propaganda van de mainstream media’. De complotten waarin hij zich verdiept lopen uiteen van de Bermudadriehoek tot de kernramp in Tsjernobyl.
Het onderwerp waar hij met name mee bezig was, is de Illuminati. Dat is een genootschap dat zou proberen de wereld over te nemen om een Nieuwe Wereldorde (NWO) in te voeren. Hij richtte zich ook op veel theorieën over de waarheid achter de aanslagen op 11 september 2001. Hij maakte onder meer een werkstuk over 9/11, waarin hij schreef dat de terreurdaad het werk was van de Amerikanen zelf. Ook zijn profielwerkstuk ging over complotten.
Tarik is vooral fan van de film Inception, waarin iemand bedrijfsgeheimen en ideeën steelt uit de geesten van anderen terwijl zij al dromende in slaap zijn. In de film raken realiteit en dromen met elkaar verweven.
De dynastieke dood van een grote ontwrichter. Wat de media je niet vertellen over George H.W. Bush
Rumsfeld-memo’s tonen hoe Bush-regering loog over Irak
Dit gebeurde er echt tijdens de boerenprotesten: ‘Ze hoorden niet bij ons’
Nieuw-Zeelandse boerin verrast door UFO’s. Wat zijn dit voor vreemde lichtbollen?
Expert legt in 2 minuten uit waarom de linkse woke-agenda hetzelfde is als de pedofilie-agenda
Exclusief: Britse overheid brengt meer informatie over UFO’s naar buiten
44 kilo per jaar krijg je ervan binnen en het sloopt je!
Goedgekeurde chemotherapie veroorzaakt als bijwerking tumoren
Ex-politiecommissaris New York: ‘George Soros motor achter protesten VS’