Als je denkt dat je veel keus hebt op het moment dat je met je winkelwagen door de supermarkt loopt, heb je het mis. Uit onderstaande afbeelding blijkt dat keuze een illusie is.
Wist je dat de snoepreep van KitKat en shampoo van L’Oréal eigendom zijn van hetzelfde bedrijf – Nestlé? De 10 grootste multinationals bepalen voor het overgrote deel wat mensen over de hele wereld in supermarkten kopen.
Deze corporaties creëren een keten van kleinere merken die zich specialiseren in verschillende producten, maar uiteindelijk gaat het geld van de consumenten naar de top 10.
Toen activisten besloten om Nestlé te boycotten vanwege onethische praktijken, kozen ze er toen ook voor om geen kleding te dragen van Ralph Lauren, Armani of Diesel, of producten te weren van Vichy en Garnier? Het is heel erg moeilijk om iets te boycotten. De bedrijven krijgen hun geld toch wel. Als rechtsom niet lukt, gaan ze linksom.
Kamervoorzitter Vera Bergkamp bedolven onder boze reacties na tweet over ‘bedreiging en intimidatie’
Wybren van Haga is er klaar mee: ‘Zij demonstreren niet, zij terroriseren’
Studie: Gevaccineerde kinderen hebben zeven keer meer kans op neurologische aandoeningen
Buitenaardsen van Aldebaran: UFO-geheimen en het Thule-Gesellschaft (video)
Uithaal naar Attje Kuiken: ‘Dit soort ‘volksvertegenwoordigers’ verdienen het dat hun Kamerzetel wordt afgepakt’
Enschede stopt met onkruidverdelger van Monsanto
Voedsel als medicijn: Ziekenhuis gebruikt biologisch eten om patiënten te helpen genezen
Vorige week is er heel belangrijk nieuws naar buiten gekomen, maar je hebt er waarschijnlijk niets over gelezen of gehoord
Magische paddenstoelen kunnen persoonlijkheid blijvend veranderen