“We genieten allemaal wel eens van zoete frisdranken, maar laten we eerlijk zijn: het is vergif.” Grafisch ontwerper Fabio Pantoja uit Nicaragua ontwierp met die boodschap een ‘eerlijk logo’ voor Coca-Cola.
Het eerlijke logo bevat nog steeds het karakteristieke lettertype en de Coca-Colaletters, maar in plaats van witte letters gebruikte Pantoja alle lichaamsdelen en organen die worden aangetast door de zoete drank in de vorm van letters.
Onder meer de hersenen, de lever, blaas, maag, dunne darm, nieren, het zenuwstelsel, de botten, het hart, de ogen, dikke darm, huid en de pancreas worden beschadigd al je Coca-Cola drinkt.
Pantoja zegt dat hij het ontwerp vooral heeft gemaakt om er zelf een les uit te trekken. “Ik wil Coca-Cola niet bekritiseren, het is gewoon een geheugensteuntje om dat vergif voor eens en voor altijd niet meer te drinken.”
Frisdrank lost tandglazuur op en is gelinkt aan onder meer een verhoogd risico op diabetes, hartziekte, osteoporose en voortplantingsproblemen. Toch blijven we er ieder jaar liters van naar binnen werken.
Ophef om hakenkruisvlag langs A1: ‘False flag om boeren in diskrediet te brengen?’
Neuroloog: “ADHD is een nepstoornis”
Deze topdokters onthullen hoe vaccins ons immuunsysteem tegen ons keren
Pastoor: “Zonsverduistering vrijdag kan einde van de wereld betekenen”
Karel van Wolferen legt uit hoe jij effectief verzet kunt plegen: ‘Dit is van ongelofelijk groot belang’
Huisarts waarschuwt: ‘Oorlog in Oost-Europa doet dienst als afleidingsmanoeuvre en rookgordijn’
Geest verdwijnt nadat schilderij is teruggebracht
Alle presidenten op één na stammen af van middeleeuwse Engelse koning
Kijk: Australië bouwt eerste ‘quarantainefaciliteit’ om mensen ‘veilig te houden’